5 reacties op “Een Fabel

  1. Ik voel mij vereerd, Jearach met dat prachtige plaatje. Maar begrijp goed dat ik het ironisch bedoelde en niet serieus (vandaar de knipoog). Het was geen verzoek! Voor de juiste orde: ik blijf het een rare gewaarwording vinden om hier op je weblog te staan, dat mijn naam uberhaupt door jouw vingers is beroerd! 😉
    Moest wel even lachen. Yo schreef n.a.v. de lofuitingen van mij, Kamiel en Kurt M.: ‘Jezus, is dat jullie Guru ofzo?’ 😛 Wees niet bang dat we je de hemel in zullen prijzen. Je zal ook je nukken hebben, minder heilige kanten hebben. Dus daar zullen we – in ieder geval ik – je fijntjes op wijzen!
    😀

  2. Ah, da’s mooi Jearach. Je hebt dat brede plaatje weggehaald., want dat was geen doen. Je weblog werd er minder mooi door, omdat de logjes eerst voor de helft zichtbaar waren. Ze moeten meteen zichtbaar zijn! En twee plaatjes voor SW is wat te veel!! Waarom krijg ik geen plaatje? 😉
    Ik heb ook iets met het wolf en de lam op mijn web-log geplaatst. Wat vind ik dit verhelderend zeg: het geeft exact weer hoe wij verschillen van elkaar. Maar wat vind ik het schitterend dat er tegenwicht is, en wat voor tegenwicht!
    Ik ga binnenkort – op aanraden van een vriendin – en nu ben ik toch zijn naam vergeten zeg!! In ieder geval schrijft hij fabels over een eekhoorn o.a. O ja, Toon Tellegen. Het boek is: ‘Misschien wisten zij alles’ waarin alle dierenfabels verzameld staan. Voor kinderen maar zeker ook voor volwassenen. In ‘De Avonden’ leest hij zo nu en dan een verhaaltje voor uit eigen werk. Nooit gehoord, maar wanneer het weer is – ik geloof vanavond? – ga ik het zeker eens een keertje beluisteren…

  3. Prachtig! Al met al doet la Fontaine me zeer denken aan Beaumarchais. ook die parodieerde de adel in La Patri incluis de koning ( De bruiloft van Figaro) en vond daarom steeds meer weerstand op zijn weg. Ook hij genoot van het spotten met de verworven adelijke rechten en kwam op voor de gewone man om desondanks in een peperdure stadsvilla te wonen. Ja, ja, de geschiedenis herbergt talloze fraaie figuren. Luisterrijk, mag een understatement genoemd worden. Hela, daar kom ik dan toch weer bij Bomans uit. Niets voor Dietsche?

Uw commentaar

