5 reacties op “Tussen weidse boeken en smalle gangetjes

  1. De Skith: dat is het juist, de idee van de historische documenten zijn meestal meer interessant dan dat je maar lukraak dingen koopt waar je bij nader inzien niet veel aan hebt. Zo heb ik bijvoorbeeld ooit eens een plakboek aangeschaft dat voor mij heel veel beteknis had terwijl een keer erna ik weer andere plakboeken zag maar die zeiden mij helemaal niets.

  2. @Kurt M., wel dat wist ik niet maar als de Grootmeester der Strips dat verbetert dan is het juist. Wat ik gezien heb volgens een der websites waar alle albums genoemd worden, begon Biddeloo pas veel later, vandaar. 😉
    @Kamiel, alle aanwinsten zijn meest van rommelmarkten. Ook in mijn woonstee is een soort antiqair maar goedkoop…? Ik ben b.v. steeds op zoek naar dat oude Boernbont, war je ook kijkt het is allemaal even prijzig 😦
    Een hele tijd geleden heb ik al eens een dergelijk verhaaltje geschreven maar dat stond naar ik meen op de oude Jearach-pagina en is nu dus foetsjie 😀
    Wellicht een volgende keer meer…

  3. Heerlijk, de Rode ridder! Ik ben nooit liefhebber van Van der Steen geweest, behalve dan die reeks! ook al tekende een ander het dus later. En ik haat rommelmarkten behalve als het om boeken gaat. Ik loop graag een antiquariaat om de hoek bij mij binnen. De weelde van zo veel moois voor zo weinig…hmmmm. Graag een volgend logje omtrent Uwer aanwinsten grootmeester. Ben benieuwd.

  4. Even muggeziften, album 57 werd al getekend door Karel Biddeloo. Hij nam de reeks “De Rode Ridder” over vanaf nr. 44 (de huurlingen)…
    Maar zoals ik al zei, dat is muggeziften. Geniet van de aankopen! 😉

  5. Prachtig, rommelmarkten.
    Een poosje terug belandde ik op een marktje in het A’damse. Daar hadden ze ook bladmuziek voor lage prijzen. O.m. de toccata’s en fuga’s van Bach zitten nu in mijn kast. Helaas wel in een zeer verouderde, ‘foute’ uitgave. Maar zo kun je het zien als historisch document…

Uw commentaar

