4 reacties op “Ontbijt

  1. Ontbijten is onontbeerlijk voor den mensch. Wanneer gij een brood wilt bakken dan is dit altijd bijzonder goed voor lijf en ledenen.
    Wel, eennbrood bakken zonder vorm kan ook, je krijgt dan een zogenaamd vloerbrood, een grote ronde bol. Is ook lekker maar aan de grote kant. In een pan wordt meestal gedaan maar ook hier ligt het eraan wat voor een pan je gebruikt. (Een broodpan-vorm dus). Wanneer je veel deeg gaat gebruiken dien je ook een grotere pan te hebben. Wanneer je besluit een 8000grams brood te bakken in een kleine pan dan kun je net zo goed het brood bakken zonder gebruik van de pan. Het zal dan hoog en smal worden, iets wat nogal problemen geeft bij het snijden naderhand. Tenzij je het gewoon gaat breken, maar het formaat blijft wat vreemd.

  2. Wellicht moet ik jouw advies eens opvolgen Jearach want ontbijten is voor mij een gruwel. Ja, koffie en een peuk, dat wel! Maar brood, sap, yoghurt etc sla ik met graagte een paar uur over. Maar zelfgebakken brood…ik ga het eens proberen. Moet dat in een vorm in de oven of kan het ook zonder?

  3. Mijn vader won ooit een broodbakmachine. Het brood dat daaruit voortkwam was erg zwaar op de maag, doch lekker omdat het nog warm was. Maar toen het baksel afgekoeld was, taai en oneetbaar. Allicht is er iets verkeerd gegaan met de ingredienten. Maar ik weet wel: het luistert erg nauw. Brood zonder beleg, ja dan is het brood wel overheerlijk…Warm croissantje, poeh wat is het een tijdgeleden dat ik dat gedaan heb. Maar ik neem ook genoegen met een Aldicroissant.
    De tafel dekken doe ik hoogst zelden overigens als ik alleen ben.

Uw commentaar

