8 reacties op “Geluksaligheyd

  1. Tompouce is de eigenlijke naam van het Franse gebakje. Door de tijd heen is de naam verhollandst en gewoon Tompoes geworden. Een tompouce is ook een kleine damesparapluie. Wellicht heeft Toonder daar de witte Tom Poes vandaan gehaald. Eerlijk gezegd weet ik het ook niet omdat ik me daar nooit in heb verdiept. Voor mij is Tom Poes gewoon de Jonge Vriend van OBB en de tompouce het gebakje. Ik heb die twee nooit door elkaar gehaald en zie ook geen enkel verband. Maar je kunt natuurlijk altijd -voor alle zekerheid- de diverse bronnen aanboren wanneer je zekerheid wilt hebben. 😉

  2. Ik heb zojuist een Tom Poes op. Eigenlijk een vraag voor de strippers, maar die zijn op vakantie. Maar jij weet het ongetwijfeld ook: heeft de eetbare tom Poes iets van doen met die van Toonder?

  3. Nu ja, ‘Mooie mensen in den Nacht’ zoalsch bezongen door den Heeren Koot ende Bie is dan iets anders, maar kleinere mensjes af en toe bij te staan voor het goede doel maakt mijn goede doel weer goed ende blyde. 😉

  4. Yepz! 😀 En niet alleen dat, ook laatstelijk een kwart jaargang Robbedoezen ergens uit de beginjaren70, ingebonden, maar toch hier en daar wat losse bladeren, voor een tweetal florynen… Maar ja, wat maakt het uit, zolang het leesbaar is en er geen stukken uitgescheurd zijn is alles best. Het jongetje dat met zijn moeder op een kindermarkt stond wilde het album niet echt kwijt. Voor het tranendal iets te minderen heb ik hem een aantal florynen extra in de hand geduwd. Hij was weer blij.
    😉

Uw commentaar

