5 reacties op “Afscheid

  1. En, eerbetonen dienen eenvoudig te zijn. Wanneer ik soms overlijdensadvertenties zie staan in kranten oid, dan houd ik vaak mijn hart vast. Wat, in herekristusnaam heeft de overledene eraan wanneer zo’n onzinnig epistel wordt geplaatst als: ‘doei lieve omi, beertje en ik missen je zo, kom je weer gauw terug?’ Alsof ‘omi’ vanuit Den Hooge toekijkt hoe beertje en waarschijnlijk kleinkind staan of zitten te treuren en wachten op omi’s terugkomst. De meeste overblijvenden zullen zich er geen ene moer van aan trekken, alleen wanneer het over verdelen gaat, dàn slaan de kippen op de ren.

  2. Toonder is destijds uitgetreden des studiogebeuren. Het zal nu wel een heissa van jewelste worden, denk ik, omdat niemand zal/kan/wil weten wat nu precies te doen. En eigenlijk, de meeste oudere TomPoes/OBB verhalen zijn alreeds gebundeld. Een lijvige goede biografie over Toonder, hm, er is al zoveel over hem bekend. Wat zal als toegevoegde waarde dienen?
    Maar…, ik denk niet SW, dat Jearach dè persoon zal zijn die een biografie gaat vervaardigen òf het zou over Jearach zelve gaan…

  3. Bommel zal Toonder zeker overleven, de erfenis van Toonder moet eigenlijk nog goed doordringen.
    Het wachten is wat mij betreft op een Toonder gedenkdag, een goede biografie en de gebundelde heruitgave van veel Bommel. Toonder verdient een groots afscheid, zijn status waardig.

Uw commentaar

