9 reacties op “Het gelaten Hilversum Drie -3-

  1. Ik lees net jouw antwoord. Ke kunt twee dingen doen; Ofwel gewoon als mp3 online plaatsen ofwel als flashbestand. het voordeel van het laatste is dat het nog weer wat kleiner is.
    Ik zal eens even aan de slag gaan en de resultaten mailen/je de link naar geven.

  2. Ehm, Maat in de middag hoeft voor mij niet zo aangezien Maat nog immer in de middag al geruime tijd actief is op Radio Veronica en daarvoor bij de NCRV de deur is uitgezet na een aantal maanden dienst aldaar.
    De jingles die ik heb zijn die van Veronica, Noordzee, een enkele van Caroline en London.
    Vooral de Noordzee Treiterschijf en De Gouden Glans had ik dolgraag hier op de site. Die twee heb ik reeds maar ik zal eens een lijst maken met wat ik alreeds bezit.

  3. Yep! okay, verwerk die tunes maar tot handig gebruikersvoorwerp zodat ik enige geluiden kan plaatsen. Wilt ge mij dan eens vertellen hoe ik mijn eigen jingletjes, momenteel in mp3’tjes verpakt, tot gebruiksklaar voorwerp kan toveren? Is daar streamload voor nodig?

  4. Dat laatste: stappen op de oude Norderney… wrsch heeft men het schip naar Maastricht versleept, daar heeft het ook en aantal jaren gelegen. Ik ben er vele malen langs gelopen maar nooit binnenin gegaan, gewoon, het had niets meer van doen met wat het ooit was. Of het oude schip er nog steedsligt weet ik niet aangezien ik er al jaar en dag niet meer ben geweest.

  5. Ik vergeet overigens te vermelden; Ik ging een jaar lang stappen op het oude Veronica schip toen dat afgemeerd lag in mijn oude woonplaats en verbouwd was tot discotheek. helaas, een massale vechtpartij deed het schip vertrekken naar elders.

  6. Ik vergat er expres twee maar zal ze toch even noemen ( ze vallen buiten het kader van bovenstaande serie);
    Nu ook de tune van Langs de lijn ( nr. van Quincy Jones) en EINDELIJK…..lang gezocht, hard naar gesmacht;
    TRUMPET CROSS van Rein van den Broek, ofwel de ‘eind’ tune van Radio Tour de France…wat een heerlijk nummer en zo veel herinneringen…zucht.
    Nu alleen Tarantuella van diezelfde Rein nog…

  7. Toeval bestaat niet, je moet het lot gewoon naar eigen hand zetten; Na enig speurwerk heb ik zojuist een cd met bekende ( oude) Nl radiotunes gedownload; Ik heb voor je…
    1)Tune tipparade Radio veronica
    2)Tune Koffietijd idem
    3)Tune Maat in de middag Radio Noordzee
    4)Tune Veronica gaat door (pep op 3)
    5)Tune N.A.R(Nat. Artiesten revue) VARA
    6)Tune het stenen tijdperk Avro
    &
    7)Tune Nachtwacht Tros
    Indien u zou willen kan ik ze omzetten in (flash)mp3 formaat en links naar U sturen, da’s weinig moeite….
    Maar ik las uw aarzeling dus just let me know. It’s no bother.

  8. Van Tineke heb ik geen fatsoenlijke foto kunnen vinden als deze, de ‘lopende rollade’ intussen… Vroeger was zij charmanter en Joost’s brillenglazen hadden een loenzige aanblik! Zomaar, een gegeventje.
    Ferry Maat was niet slecht, doch hij was een ietwat zenuwpeesje, bij het minste of geringste ging hij overstag. Menig maal heb ik iets dergelijks meegemaakt. Niettemin, zijn Soulshow was keurig en gewaardeerd.
    En Curry en RinkeldekinkelvanInkel? Wel, die twee zijn niet echt mijn favorieten, ook nooit geweest. Vooral Curry, wat bombastisch; Rinkeldekinkel meende het goed maar toch kon ik met hem niet door één deur. 😉
    Wat je zegt Kamiel, over de jingles: van H’3 heb ik eigenlijk niets maar van de zeezenders heb ik een heel aantal van die swingende oude geluiden. Vroeger had ik ook nog een LP waarop allerlei fragmenten stonden van de diverse jockeys. Maar die -helaas en zeer spijtig- weg.
    Die tunes zou ik heel graag in deze serie willen verwerken, maar ik weet dus niet hoe dat in z’n werk gaat. Dan maar zonder geluiden, tenzij ik dus urenlang blijf proberen die dingen hierheen te transporteren…hmmm, kostbare tijd, dat wel, en ik weet niet of ik dat er voor over heb.
    Daarbij was ik ook aan het denken aan diverse verwijzingen naar andere sites e.d., doch daar zie ik maar van af omdat het me te ingewikkeld wordt. Het is uiteindelijk geen profsite waar alles Op ende Top dient te zijn.

  9. Hoewel dit alles zo ongeveer voor mijn tijd ( vrij naar Koot en Bie) afspeelde volg ik je serie met grote belangstelling Jearach. Heerlijke oude doos opengetrokken. Ferry Maat is in mijn geheugen gegrift met de onovertroffen souslshow, wat mij betreft nog altijd het beste radioprogramma wat er in Nl geklonken heeft.
    Jammer alleen dat de tunes ontbreken, er schijnt een Cd te zijn met bekende radiotunes, ik heb ze op het net ook niet kunnen vinden.
    Op 1 na; De avondspits van Frits Spits waar ik toch al met al zeker 10 jaar onafgebroken naar geluisterd heb tussen 6 en 7 ’s avonds. Ik was fan weet U.
    Ik was al tijden van plan na mijn Curry en van Inkel stukje ook eens die tune op cameosis neer te zetten maar mocht u dees willen….

Uw commentaar

