9 reacties op “Driewerf Hoera!

  1. Afin, ik ken de boekjes niet, misschien moet ik als ik weer twee benen heb eens grasduinen op de rommelmarkt. Ze hebben naar ik meen een grote op de Munt in Amsterdam, of daar in de buurt.

  2. Over weblog-avant-la-lettre geschreven: korte tijd geleden zag ik ergens op een rommelmarkt een aantal oudere boekjes, uitgaven van het bekende Mens en Muziek, toen nog geheten Mensch ende Muziek. Wellicht zult u dit bekend in de oren klinken? Ik heb ze met grote belangstelling ingezien en wilde ze allemaal onder den arm mede nemen. Toch heb ik er vanaf gezien omdat ik eigenlijk niet precies wist wat te doen met zovele boekjes terwijl er ook nog een aantal bezwerende religieuze zinnen in verwerkt waren.
    Zo lag er ook een heel oud boekje, ergens uit 1885, met zeer mooie teksten over diverse gebeden. Ook dat heb ik maar laten liggen vanwege hetzelfde feit dat ik niet wist wat er mee te doen.
    Overigens, het woordje ‘enfin’ heb ik vaker geschreven gezien als ‘afin’, ook al in die oude tijd toen de champagne waarschijnlijk vrijwel dagelijks koud stond…

  3. Nu ik weer naar het plaatje kijk, kan ik me ineens dat onvergetelijke brilletje van de grote maestro voor de geest halen, ja.
    Een jaar, is dat zoveel meer dan zeven maanden? Dat valt toch mee? Och, en je hebt mij ook eenmaal betrapt op web-log vreemgaanderij (mijn uitstapje op punt.nl). Feit is dat ik reeds tien jaar log op papier oftewel een dagboek bijhoud (web-log is een belangrijke concurrent daarvan geworden, dat wel), ook daarin ben ik redelijk trouw gebleven, ik zag het altijd als een schrijfoefening. Dat is loggen ook, maar het is ook een manier van communiceren die heel erg leuk kan uitpakken (zoals we allebei ondervonden hebben). Ik heb van klokkenluider een boekje geleend met ideetjes en teksten van Schumann over muziek – een soort web-log avant la lettre, zo noemde klokkenluider het…
    Enfin, de champagne staat weldra koud.

  4. Eén jaar bloggen is al heel wat meer dan zeven maanden. Vooral het bloggen op één en dezelfde pagina is niet mis. Ziet bijvoorbeeld mijn bloggerij…
    Den menu-dirigent stelt de heer G. Mahler voor waarvan ik eigenlijk dacht dat de Skyth dit reeds wist? (Of stiekem toch?)

  5. Ik geloof dat ik over twee weken ook hoera kan zeggen, dan blog ik geloof ik reeds een jaar. We moeten er nodig champagne op drinken, wij allen, zodra mijn voet het toelaat. Mooie dirigent in de menutekst, trouwens, Jearach.

  6. Beide!
    In eens zág ik het je bent een Nederlandse gereïncarneerde vlaming…
    héb ik weer, zo’n geweldige ontdekking.
    och herenmijntijd wat ben ik toch ontzettend goed!
    moet er even van zuchten
    [zucht]zucht[/zucht]

  7. (kijkt argwanend links en rechts) Jij hebt het over abn ..
    ik voel aan mijn water dat je een vlaming bent..
    JE BENT VLAAMS! nou nou nou, zeg dan, toe dan, ja hé
    IK WIST ET!

Uw commentaar

