11 reacties op “Omtrent een bekentenis en nog wat

  1. @HenkvanLooy: Dat hebt ge keurig gedaan, Henk, ben toch wel blij dat de Warande nog ergens goed voor is. Zo ziet ge maar weer, het is schoon wandelen door den Warande… Dank.

  2. even wat opgezocht in het ‘ Groot Familieboek’. Jacq van Looy. geb. 1855, Haarlem.
    overl. 1930, Haarlem . Doodsoorzaak: ‘hypertrofie’ Was gehuwd met Titia van Gelder. Schrijver en schilder. Won in 1884 de Prix de Rome. Zijn schilderijen zijn nog te bewonderen in ‘Het Huys van Looy,
    het Haags gemeentemuseum, de Rijksacademie voor beeldende kunst in Amsterdam, en het Teylers genootschap in Haarlem.
    En dit allemaal dankzij ‘De Warande’.
    Groeten, Henk.

  3. @Marlis: je mag wel oppassen dat de broodkruimels niet worden verorbert door de vogels, vooral met dit koude weer; de wandelaars en zoekers raken de weg kwijt! Probeer wat kiezelsteentjes, deed Klein Duimpje ook. 😉
    @literatuuraire: goedendag literatuuraire, ge hebt een lange weg afgelegd, zet u neder en proeft de sfeer van het weidse! Ondertussen kunt ge genieten van het Grote Archief alhier!
    @Kees Smit: mooi u hier te zien heer Smit, ach, weet u, mijn rare verhaaltjes worden blijkbaar wel eens gelezen alhoewel ik het niet heel zeker weet. Ik blijf Trajectina zeker bezoeken, het doet me overigens denken aan Mosa Trajectum. Hebt ge daar ooit gewoond?
    @Jacob H.: de verf is al ingeslagen hoor, mooie kleuren, enkel het grote probleem: verven. Moet eerst maar ‘ns een overall aanschaffen. 😉
    @Leny: dank voor uw bezoek, maakt u zich geen zorgen, ook ben ik regelmatig in uw contreien om er te genieten van de vele verhalen die ge het weblicht laat zien!
    @Guus: dank u zeer, heer Guus voor uw wensen. Ge moet het uzelf ook niet tè ingewikkeld maken, hoor! Op welk adres zijt ge te bereiken tegenwoordig?
    @Debby: heel mooi om te lezen dat ook gij veel leest; hm, heb nooit geweten dat er zovele ‘stille genieters’ zijn!
    @Henk van Looy: zelfs uw naam doet de Warande eer aan: Jacq. van Looy, de naturalistische schrijver! Het hoort bij elkaar.

  4. Beste Johan, fijn om je (weer) gevonden te hebben.Met dank aan de verwijzing van tijdrover. Ook al zie je mijn reactie niet vaak, weet dat ik heel veel lees (ook jou Guus)

  5. Mijn vertrek van het VK-blog betreur ik niet, de geringe bezoekersaantal bewijzen hoe vluchtig die “vriendschappen” zijn. Eerlijk gezegd heb ik er niet alles aan gedaan om ‘Blogse’ te promoten, de vraag is of ik bloggen wel zo leuk vind? Ik geniet liever aanzien door mijn foto`s dan door mijn teksten waarmee foute lieden gewetenloos aan de haal kunnen gaan. Engel en Bogaerts zijn geen mensen wie ik wens te verkeren. Je consequentie waardoor ik, met Renate en mij ben je immers één van de weinigen die ècht een moraal heeft, je hogelijk bewonder. De anderen likken zich alleen maar een weg naar de redactievoorpagina. Laatst kreeg ik een reactie van de 25-jarige Suzan die graag één van de meest gelezen VK-bloggers wilde worden. Arm kind, dat je niet ziet dat je daarvoor het talent niet hebt. Binnenkort heb ik hopelijk de energie om mijn 228 blogs op een schijfje op te slaan zodat die van de slaapstand naar het kerkhof kan verhuizen, ondertussen blijf ik jou hier volgen. Hèèl vèèl succes, groeten. 😀

  6. Ik zal je malle teksten wel missen, Johan, ik sta er van te kijken dat jij vertrekt bij het Vk-blog. Ik heb zelf nergens last van, dus ik blijf. Ik kom nog wel eens neuzen in je warande. En kom ook eens naar Trajectina. Groeten, Kees

  7. Ach, heer de With, zijde gij hier! Welkom terug! A zeggen en ook B doen, u bent een voorbeeld voor veel VK-bloggers!
    Engel is er maar eentje, als de wereld zou bestaan uit de solidariteit die er op VK-blog bestaat, zou ze mooier zijn. Maar menselijker… weet niet…

  8. hallo Johan,
    Ik moest een beetje lachen om je onderschrift bij de mooie natuurfoto: (nu niet snel doorlezen!) Maar na het lachen ben ik nog even rustig naar de bomen blijven kijken 🙂
    Mij stoorde de lay-out bij het vk niet zozeer, als het jou en anderen (ik dacht ook Bas) wel doet. Ik ben alleen gegaan omdat ik het beleid van de redactie (GJB) op zijn zachtst gezegd erg vreemd vond.
    Maar ik ben blij dat toch – zo blijkt – veel van de bloggers die ik graag zie, toch ook de weg naar web-log weten te vinden! (heb dan ook driftig broodkruimels gestrooid, dat wel 🙂
    Jouw Dietsche Warande is een bezoek telkens weer waard, Johan!
    hartelijke groet!

Uw commentaar

