3 reacties op “Zieletroost

  1. @Saskia, wel, eerlijk gezegd weet ik dat ook niet meer, sommige stukjes die hier staan heb ik ooit geschreven in lang vervlogen tijden en bewaard dus. Waar het precies over gaat is eigenlijk onduidelijk maar gewoon, het zal een zekere betekenis hebben gehad waarvan ik de eigenlijke zin allang vergeten ben. Je ziet, de tijd kan wonden helen maar aan de andere kant denk ik dan ook weer: eigenlijk is het onzin.
    Omdat ik het een fascinerend geheel vond en waarvan de echte betekenis me ontgaat (!) heb ik het gewoon geplaatst.
    Ik denk echter dat het te maken heeft gehad met een sterfgeval en, waarvan je zelf al zegt dat zieletroost een cadeautje is, was het voor mij een soort offer dat gebracht diende te worden, gelijk het gebroken hart… Zoiets dus.
    @Felix, den weblogger met den nieuwe PC! Mooi u hier te zien en, jawel, ik ben terug sinds een maand. Na vele omzwervingen langs bos, heide en andere virtuele plaatsen lonkte DW opnieuw. Leest u daarvoor ook een ander artikel in de Voorkant 3 februari dat de verwikkelingen vertelt over ene Johan en Jearach…
    Ge hebt gelijk wanneer ge stelt dat het gemis blijft ondanks gegeven offers, maar ziet u ook mijn antwoord aan Saskia hierboven svp.

  2. Een hele mooie tekst, met een mooie titel…
    Alleen kan ik me niiets voorstellen bij “Hoe zal men ooit het Offer kunnen brengen jegens zieletroost,
    gelyk een Gebrooken Hart.”

    Wat stel jij je hierbij voor? Een offer jegens zieletroost, zieletroost lijkt me een cadeautje…

Uw commentaar

