3 reacties op “VK-2010 – Introductie & Voorwoord

  1. *reacties 28-12-10*

    rené Louman 28-12-2010 20:49
    Ook als niet zeer wel ingevoerde in het clubwezen kon ik deze bijdrage aan de historie grotelijks waerderen en deels zelfs op juiste waerde inschatten.

    beus 28-12-2010 20:56
    De nogal cryptische beschrijvingen geven een helder beeld van het bloggebeuren in 2010 en dan te bedenken dat je nog lang niet klaar bent.

    Grutte Pier 28-12-2010 21:22
    Frequenteert DeEliteClub nog de Static Pub?

    Die vraag komt zo maar bj me op…..

    Wederom een diepe buiging voor deze bijdrage!

    Johan HvD 28-12-2010 21:26
    *René, toch mooi dat ge den waerde weet in te schatten!

    *Beus, net zo helder als een fles Spa zonder bubbels?
    Ik ga naderhand op bezoek bij Jan Tabak. 😉

    Johan HvD 28-12-2010 21:30
    Heer GP, hahaha, de StaticPub frequenteert waarschijnlijk net iets enger, nader, wijder aan DeEliteClub. Een el of zo.
    Maar, veel ellen maken bellen of dellen of misschien wel cellen als het geen kwellen of kwallen gaan worden…

    Beter één kwal in den hand, dan tien kwellen op den grond
    waarbij één halve el zwaait en tolt in het rond…

    Glaswerk 28-12-2010 21:45
    @JHvD: Zonder namen te noemen herkenbare situaties beschrijven.

    Voorwaar Heer Johan, deze gave is u overduidelijk gegeven.

    Jacob Hesseling 28-12-2010 21:46
    U beschrijft een kalm kabbelende zee met hier en daar een ijsbergje. Wie beter leest vermoedt / ontwaart onder water de nodige beroeringen. Met welke erupties zullen wij nog worden geconfronteerd.
    Licht er een tsunami op de loer. Ik trek alvast mijn lieslaarzen aan. Mijn eksteroog voorspelt grondzeeen en onweders met hagelstormen. Of staat ons nog een hittegolf te wachten en moet ik zonnebrandcreme gereedleggen ?

    Johan HvD 28-12-2010 22:01
    *Heer Glaswerk, schrijven mèt namen wordt naamloos, wanneer ge begrijpt wat ik bedoel.

    Ja, de gave is gegeven in weergave… ;-))

    Johan HvD 28-12-2010 22:05
    Waarde Heer Jacob, de erupties dalen, de lieslaarzen zijn overbodig en tja, eksterogen behoren eigenlijk aan de ekster toe.
    Maar ach, na dit winterse weer zal er wellicht eerdaags een frisse en flinke winterstorm komen die geen kwade bedoelingen heeft. De hittegolf trekt over naar andere gewesten en geoosten… 😉

    assyke 28-12-2010 22:38
    een lustrum is toch niet zo lang
    maar in de bloggerswereld blijkbaar wel

    een verklaring zou kunnen zijn dat de zee hier wat heviger is
    dan in andere contreien;-))

    Johan HvD 28-12-2010 22:59
    *assyke, je hebt een mooie avatar!

    Toch zie je wel vaker buiten de blogwereld dat mensen een lustrum vieren. Vanwege de kortheid der dingen zal dat gewoonlijk zijn.

    Waarschijnlijk zal de grote zee bij Noorwegen nog wel heviger zijn… 😉

    doortje 28-12-2010 23:25
    ik lees hier al een tijdje mee maar hier snap ik geen jota van. te vaag allemaal.
    Namen en rugnummers graag.

    Ach, laat ook maar. Het doet er allemaal niet meer toe, we bloggen gewoon verder:)

    BarbaraJansma 28-12-2010 23:56
    Een wereldreis!

    Johan HvD 28-12-2010 23:58
    Maar, mijn lieve doortje toch! Als gesettelde insider weet jij toch wel alles, dacht ik.

    Zoals jij jouw “blogverslagen” maakt, of hoe ze precies heten, dan gaat het eveneens enkel over een voorzitter, een notulist en zo meer. Namen en rugnummers? Dan moet je bij de paardenraces zijn! 😉
    _____________________________

    *reacties 29-12-10*

    Johan HvD 29-12-2010 00:00
    Ach Barbara, een wereldreis? Binnenkort vertrek ik per boot, nog onbekende bestemming.

    Grutte Pier 29-12-2010 00:02
    Gezien reacties, moet er ook nog een synopsis en ‘erratalijst’ komen… 😉

    ’t is wat, die Ieteratuur van Tegenwoordig….. http://www.youtube.com/watch?v=d7j89X...

    Johan HvD 29-12-2010 00:15
    Ach, ja, een synopsis en een errata lijst plus nog een extra behoeftenlijst.

    Mijn koffers staan reeds klaar, zij het nog leeg.

    Ledigheid is des duuvels eur kussen

    Morgen ga ik naar Cole Porter luisteren. Nu lig ik al bijna op een half duuvelsoor…

    Aad Verbaast 29-12-2010 00:54
    Mooie weergegeven. Een roerig jaar.
    Moderatie werd opnieuw uitgevonden. En een komen en gaan en een gaan en komen.
    Niet kapot te krijgen gewoon. Heeft toch wel wat.

    François 29-12-2010 08:34
    Mooi al die Fezzen in het midden, dat zijn mijn 2 jongere broers die allebei nog roken.

    Zelfstandig journalist 29-12-2010 09:53
    De meeste bloggers hielden gelukkig het hoofd koel en ruim boven water.

    cor3306 29-12-2010 10:20
    alles bij elkaar wordt het een soort sleutelroman vol duistere symboliek, moet ik als vredelievende duif constateren

    Aad Verbaast 29-12-2010 11:38
    == In tegenstelling tot voorgaande jaren waren er in het begin van 2010 weinig Gemeenschappelijke Beschouwingen ofwel de zogenoemde Bloggersdagen ==

    Meen ik u toch te mogen betrappen op een onzorgvuldigheid in de verslaggeving?

    2010: 9 blogdagen. De uiterst succesvolle “lege briefjesdag” van Trektocht nog niet eens meegerekend..
    2009: 7 blogdagen
    2008: 9 blogdagen

    Althans als ik het overzicht van de groep alle VKblogdagen mag geloven. Maar dan verwijs ik natuurlijk naar de administrateur daarvan die ik graag op zijn blauwe ogen vertrouw 😉

    Jeetjemina 29-12-2010 11:41
    Daar ben je weer heerlijk zoet mee geweest, Johan!
    Ben benieuwd naar de vierde!

    gr eva

    Appelvrouw 29-12-2010 14:20
    Ah, de vierde geeft mij een blanco beeld.
    Wel mooi, maar kan er geen optie vinden te reageren, dus die ik het hier maar:

    Mooie werkjes heb je er van gemaakt.
    Dacht nog even: blij dat ik er niet bij was.
    Maar toen zag ik nog een avator.

    Johan HvD 29-12-2010 14:44
    *Meneer Aad, ja het roerde nogal in de brijpot, de lepel bleef er stijf in staan.

    Wat betreft de Bloggersdagen, ik heb er een aantal gemist. Niet alleen met benoemen maar ook in de virtuele “echtheid”. Echfalon wast wit…

    Tja, nu is mijn verslaggeving onzorgvuldig, ik weet het. Ik zal Mea Koelpa roepen en het bijpassende, zij het een wit kanten, boetekleed rond het vege lijf hijsen.

    Volgende keer beter, zullen we maar zeggen.
    En, doet u de beste bloggersgroeten aan de blauwogige administrateur. Ik ken hem dan wel niet, maar alleé, laten we een rondje wandelen door de Allee… 😉

    Johan HvD 29-12-2010 14:46
    *Mijnheer François, het zijn vast en zeker uw Rokende Tweelingbroers, dampend van genot. 😦

    * Z_J, daar zegt ge zo wat, met een koel hoofd hoeft ge geen hitte te vrezen… 😉

    Johan HvD 29-12-2010 14:50
    *Ach Meneer Cor, u als vredelievende duif heeft niets te vrezen. Wanneer de sleutelroman ontsleuteld wordt dan drijft de duistere symboliek er als warme anijsmelk uit. Dat is toch mooi meegenomen in deze koude tijd… 🙂

    Johan HvD 29-12-2010 14:57
    *Eva, ach, na sinterklaastijd blijft het zoete wat hangen. U weet wel, het suikergoed plakt tussen de tanden en dat duurt een tijd… 😦

    *Appelvrouw, de Vierde Man zat vast. Hij kwam pas los toen de loskade dicht ging. En, het mooiste was dat al het werk zomaar met nop en pus in het water viel. Nu zult u zich afvragen wie nop en pus zijn. Dat is eenvoudig, Suppon was de bewaker van de hijskraan, die de hele rataplan de diepte in stouwde. Uw avator kroop er net langs.

    maadtje 29-12-2010 19:50
    Toch denk ik ook Heer Johan dat er nog eens een tijd komt, dat de VKbloggers zich samen voegen in een soort van commune zoals in Big Brother, denk jij ook niet? Niet in 2011 maar misschien een paar jaar later.
    En als ik dan iedere avond naar Patachou mag luisteren, ben ik als reageerder absoluut van de partij.

    De Stripman 29-12-2010 20:22
    Tsjongejonge, nou nou ! Mooie plaatjes. Als dat kapitein Rus niet is…;o)

    jeg_synes 29-12-2010 21:28
    Heer Johan..ik maak een mooie reference voor U en buig diep ten neder om zo maar te zeggen…
    uw taalgebruik (en alles wat daarvoor nodig is om dat aan te wenden) is als een grote schaal met het meest verrukkelijke dessert waaruit ik steeds kleine hapje neem om er zo lang als het kan van te genieten…..
    je woorden/zinnen zijn zoals je ze kiest en formuleert en vormgeeft röntgenstralen…

    echt prachtig…
    wat een verrassing

    jeggroet

    Johan HvD 29-12-2010 21:52
    *maadtje, ah, een soort commune waar allen dagelijks ter communie gaan (u weet wel, een stukje brood van de Here op de tong krijgen) ten aanschouwing van het wereldvolk. Wie weet, dan komen de goede daden voor het daglicht! Dat zal dan wel ergens in het jaar 2525 gebeuren, volgens de muzikale geschiedenislessen.

    Alleen als reageerder? Dat is jammer, het zou pas compleet zijn wanneer maadtje en partner eveneens tussen de communicanten zaten…
    Maar, er staat natuurlijk wel een platenspeler klaar met alle platenliedjes van Patachou… [^_^]

    Johan HvD 29-12-2010 21:54
    *Stripman, ach, het zijn eigenlijk niet zo een mooie beeldplaatjes als die de Stripman maakt. Maar ja, verschil moet er zijn… :~)

    Johan HvD 29-12-2010 22:02
    *Waarde jeg, oei, ik wor d’r heulemaal warm van, maar ik denk dat de kachel ook wat hoog staat… 😉

    Dank je wel voor de mooie lovende woorden! Nu weet ik eigenlijk niet goed meer wat te zeggen, te schrijven… 😦

    Ik hoop slechts dat je nog heel lang mag genieten van niet alleen de grote schaal vurukkuluk dessert, maar nog veel meer van andere vurrukkelukke dingen des levens. [^_^]

    roomgroet van johan

  2. *reacties 28-12-10*

    Bart 28-12-2010 12:42
    Ja, Heer Johan, het bekende aloude spreekwoord zegt het al:

    Alsch het VKblogh op den schop gaet,
    Blogher past op Uwen Bloghs

    Met vriendelijken groet, Uw Bartholomeus

    François 28-12-2010 13:17
    Leerzaam overzicht mijnheer Johan. Ik zie zelfs mijn oude avatar er bij staan, die was ik al bijna vergeten

    Klaverblad 28-12-2010 13:27
    Ik houd wel van die (historische) overzichten.
    Prometheus heeft nog niet zo lang geleden
    via een enquête ook feiten kunnen laten weergeven.

    Ik denk wel dat alle blogs die meer dan twee jaar niet meer actief zijn eruit gefilterd zouden moeten worden nu jij de voorgeschiedenis geboekstaafd hebt. Afentoe ‘ns ruimen is niet verkeerd.

    Het huidige actieve ledenbestand schat ik wel hoger in: tot zo’n 250 die minstens één keer per week bloggen.

    Je aanpak is grondig…
    ik kijk graag uit naar het vervolg
    (en complimenten voor het vele werk)

    Zelfstandig journalist 28-12-2010 13:39
    Ik zie veel bekende gezichten, maar toch ook enkelen die volgens mij al tot het blogverleden behoren. Zelf ben ik april 2006 begonnen.

    kuifje simon 28-12-2010 13:47
    Kind was ik nog,
    mijn eerste schreden op het blog
    Uw overzicht maakt mij nostalgisch Heer Johan

    Aad Verbaast 28-12-2010 13:53
    Fraaie verhandeling.
    Het blog op de schop kreeg inhoud doordat dat vrijwel elke keer het ene gat werd opgevuld met een ander gegraven gat.
    Graven totdat je er geen gat meer inzag.
    Misschien dat deze vondsten volgend jaar achter de rug zijn. Het was een relatieve rustige Kerst.

    maria-dolores 28-12-2010 14:16
    Leuk, die oude avatars.
    Sommige kan ik me nog goed herinneren.
    En hoe spannend het vroeger was als iemand dan zomaar ineens een ander plaatje had…

    beus 28-12-2010 14:22
    Een veelbelovend begin.

    doortje 28-12-2010 14:41
    kan aan mij liggen maar ik vind je blogs gortdroog. Geen doorkomen aan eigenlijk. Je taalgebruik spreekt mij niet aan. Kwestie van smaak dus. En over smaak valt niet te twisten:)

    succes verder.
    gr D

    Johan HvD 28-12-2010 20:02
    *Heer Bart, tja, een mooi gezegde, dat wel…

    *Dank u, Mijnheer François. De verzameling avatarren zijn nog van voorheen, uit 2008, met enkele aanpassingen.

    *Klaverblad, dank voor de complimenten.
    De onderzoeking van Prometheus ken ik.

    Dat er zo een hoog aantal blogs is, zal wel mede te maken hebben doordat er vele leeg staan of niet meer gebruikt worden. Ruimen, ja dat zou wel goed zijn. Maar ja, dan dient de ruimingsdienst opgetrommeld te worden.

    *Z_J, ja, er zijn er velen van voor uw tijd…

    *Heer K. Simon, ach, nostalgia viert hoogtij wanneer ge nostalgisch mijmert…

    *Menner Aad, dank voor de fraaie toelichting. Het volgend jaar ligt nog een eindje weg…

    *Maria-Dolores, tja, de avatars zijn al wat ouder. Ook ik herken sommige al niet meer. Maar, verandering van avatar doet glimmen!

    *Beus, een veelbelovend begin zal een rampzalig einde zijn…

    *doortje, dank voor het succes wensen.
    Zal ik dan maar in het vervolg in de Kaatsheuvelse taal schrijven, met een flinke kan melk er bij, voor de droge gort. Misschien kom je dan een eindje verder, mèt smaak. 😉

    Grutte Pier 28-12-2010 20:25
    Wederom een juweeltje, en de afbeeeldingen zijn om in te lijsten!

    Mo 28-12-2010 20:27
    zo zeg, je hebt er werk van gemaakt!

    Blog nummer 568 zul je ook niet meer vinden, want dat was mijn ´moedermethond´blog en dat heb ik verwijderd. Gestart op 19 september 2005, verwijderd eind oktober 2009.
    Het liep wel storm in die tijd met nieuwe blogs, als ik die nummers zo zie!

    Johan HvD 28-12-2010 20:40
    Heer GP: =:~)

    Juwelen zijn niet om in te lijsten, ge dient die als een kleinood in satijnen doeken te bewaren in uw nachtkastje.
    Anders komen er boeven en rovers op af…!

    En dat krijgt ge dan wanneer de lijsten naast het venster ten toon gesteld hangen.

    *Mo, je oude blog nr. 568 is inderdaad spoorloos verdwenen. Ik weet ook niet meer of ik het wel of niet wist.
    Maar zo zijn er meer die hun blog verwijderd hebben, maar ook die een blog hebben aangemaakt en er niets mee doen of gewoon, een paar keer iets op het blog neer gezet en daarna als “oud vuil” hebben achter gelaten.
    Of de beheerders zijn het wachtwoord vergeten of iets dergelijks…

    En ja, het ìs veel werk… 😦

    rené Louman 28-12-2010 20:57
    Prachtig blog, Bravo.
    Zie ik daar het avatar ( of de, ben ik even kwijt) van Eline, die deed een flinke tijd ook een duit in het zakje herinner ik me. Maar ging op reis.

    Johan HvD 28-12-2010 21:16
    Dank, René. Ja, Eline’s avatar staat boven die van Ina. Of zij nu op reis is dat weet ik niet. Zo af en toe geeft ze wel nog hier en daar een reactie.

    Antoine Robbesom 29-12-2010 02:34
    Een heel interessant overzicht, heer Johan! Hetblogjaar 2010 zal niet licht vergeten worden, vooral dankzij de vermoede pogingen om van een volgevreten rups een prachtige ranke vlinder te maken 🙂 Deze metamorfoses gingen vooral met horten en stoten gepaard, als in een vlinderleven. De rupsen werden aangevallen door gemene sluipwespen, die hun valse tanden en hun ware gedaante vertoonden. Gelukkig was er een Vlaamse vlinderdeskundige die door schade en – vooral – schande erg wijs heeft gehandeld 😉
    Inderdaad kregen we prachtige reizen voorgeschoteld, maar als men net vakantie heeft gehad en weer aan de slag moet, wil men aan alles behalve vakantieoorden denken…. De vakantieaanbieders waren ook allerminst gelukkig, want zowel de vakantieblogs als de alledaagse blogs waren ontoegankelijk geworden.
    Uiteindelijk is er weer pais en vree, en zou het VK-blogland een fraaie afspiegeling moeten gaan worden voor de hectische maatschappij waarin de meeste bloggers leven (mijn persoontje woont in een ver en warm ‘vakantie’land). 😉

    Johan HvD 01-01-2011 15:37
    Antoine, dank voor de uitvoerige reactie!

    Is de “hectische maatschappij” minder hectisch in het “verre en warme vacantieland”? 😉

  3. *reacties 27-12-10*

    rené Louman 27-12-2010 20:39
    Ben benieuwd, nogmaals.

    Zelfstandig journalist 27-12-2010 20:40
    Bon, u houdt de spanning er voorlopig nog in.

    beus 27-12-2010 20:41

    maria-dolores 27-12-2010 20:45
    hm… geen idee eigenlijk wat ik verwacht, of niet verwacht. wat ik graag zou willen lezen, of juist niet.
    jaarverslag, dat is toch meestal bedoeld om te rechtvaardigen wat eigenlijk niet helemaal in de haak was?
    nou ja, anyway.
    tot morgen.

    Heyta (Ivy) 27-12-2010 20:45
    Juist. Dit belooft dus veel. Of weinig. Al naar gelang……
    Wij wachten met spanning en ontspanning het vervolg en gevolg af danwel op.

    Glaswerk 27-12-2010 20:54
    @JHvD: Heer Johan, mag ik u na deze zware introducerende verhandeling gerieven met een overheerlijk chocolade kerstkransje?

    Jacob Hesseling 27-12-2010 21:03
    De kop is eraf, ben wel heel nieuwsgierig..

    Grutte Pier 27-12-2010 21:15
    Als het zo al begint….

    Dimidium facti qui coepit habet

    Avatar van Johan HvD Johan HvD 27-12-2010 21:59
    *René, blijf benieuwd!

    * Z_J, ach, de spanningsmeter is gespannen…

    *Beus, 🙂 Het nawoord, tja, dat komt naderhand, na het laatste treffende woord, zogezegd.

    Johan HvD 27-12-2010 22:03
    *Maria-Dolores, hetgeen je niet verwacht komt tegen alle verwachtingen in… 😉

    *Vrouwe Ivy, ach, het gevolg zal de stoet best wel volgen tot het eindpunt daar is, Watergraafsmeer, bij voorbeeld…

    *Heer Glaswerk, hm, een chocolade kerstkransje… Niet dat ik het in dank aanvaard, toch zou een forse oubly deugd doen. met heul wat room van de slag. Tja.

    Bart 27-12-2010 22:06
    U begon over de waterleiding, laat die nu vanavond toevallig hier meer dan een uur afgesloten geweest zijn!
    Actueler kunt ge uw verslag niet beginnen, Heer Johan! 🙂

    Inmiddels geeft de Gemeenteleiding weer een ferme & fiksche stroom, dus zijn we weer helemaal uit den brand.

    Ik vervoeg me gaarne morgen weer bij u, voor een vervolgverslag!

    Johan HvD 27-12-2010 22:08
    *Jacob, dank. De nieuwsgierigheid nog even volhouden.

    *Heer GP,: sapere aude – *in cauda venenum*…

    (=:~()

    François 27-12-2010 22:21
    Ha, asociale intimiteiten & morbide verhandelingen… dat wordt smullen Mijnheer Johan

    Aad Verbaast 27-12-2010 22:27
    De inleiding is al prima leesbaar. Hulde daarvoor. Belooft wat voor de rest. Beloofd.

    Apiedapie 27-12-2010 23:05
    Intrigerend begin. Intimiteiten, bij voorkeur sociaal, lijken me fijn. Morbide dingen hoeven voor mij niet. Maar de blogs zijn vast al geschreven.

    Johan HvD 27-12-2010 23:25
    *Heer Bart, ach, de waterleiding knapt zo nu en dan wel eens af en soms op. Ge had toch wel de nodige emmers of teilen bij de hand?

    *Mijnheer François, denkt u nu niet dat er een Maigret of een Bouquetdame ten tonele verschijnt. Maar ik kan altijd een hupsche CanCan-danseres opvoeren, die dan wellicht een amateur denker de nek om draait… =:-(

    Johan HvD 27-12-2010 23:30
    *Dank u, meneer Aad, voor uw huldeblijk. En, tja, de rest is nog even afwachten. Ter verpozing een spelletje Ganzeborden…

    *Apiedapie, er is al veel geschreven, maar nog niet alles. Het vergt tijd. Maar, ter geruststelling, morbide aangelegenheden zijn meestal te vinden waar zich morbide aangelegenheden bevinden… 😉

    BarbaraJansma 27-12-2010 23:36
    met stralend oog en blij van zin
    verheug ik mij op uw goedgevulde tas!

    Johan HvD 27-12-2010 23:41
    *Barbara, mooi dat ge straalt en blij van zin bent, mijn tas raakt dra minder goed gevuld…!

    Robert Kruzdlo 27-12-2010 23:58
    Ik hoop het…,die dan wellicht een amateur denker de nek om draait… =:-(
    _____________________________

    *reacties 28-12-10*

    Thera 28-12-2010 00:32
    De chocoladekransjes zullen nu al wel op zijn. Jammer, ik had enige vertraging, maar ik zit klaar voor alle morbide details. Mmm, dat is immers ook smullen.

    Johan HvD 28-12-2010 11:16
    *Robert, toch geen zwarte gedachten?

    *Thera, ik had u al gemist. Maar, er zijn nog Nieuwjaarsborrels met zoutjes, zonder morbide inhoud…

    svara 28-12-2010 11:48
    ik popel

    cor3306 28-12-2010 16:41
    ik word bij voorbaat al doodnerveus. maar kom maar op

    Johan HvD 28-12-2010 19:58
    *svara, pop el: el pop.

    *Meneer Cor, niet nerveus worden, het leven is al zo kort.

Uw commentaar

