5 reacties op “VK-2010 – Verhandelingen en Einde

  1. Pingback: VK-2010 – Introductie & Voorwoord « (meer) Nieuwe Oefeningen

  2. *reacties 30-12-10*

    zelfstandig_journalist 30-12-2010 20:38
    De blogger van het jaar zal waarschijnlijk geen Turkse koffie drinken.

    Grutte Pier 30-12-2010 20:41
    Met diepe buiging en groot respect voor het geleverde werk!!!!!!!!!

    beus 30-12-2010 20:43
    Ik heb alweer genoten.
    Ga vast verzamelen voor 2011.
    Zojuist zag ik de diepe buiging van G.P.
    en besloot ‘ik doe mee’.

    BarbaraJansma 30-12-2010 20:51
    Fantastisch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Even turkse koffie zetten.

    Jacob Hesseling 30-12-2010 21:51
    Diepe zucht en lang applaus, deze prachtige maar voor sommigen gortdroge verslaglegging vraagt om sappige herlezing.Langzaam zal de symboliek afbrokkelen en de verborgen blogdramatiek naakt op tafel komen te liggen en zo zelfs tot Doortje doordringen.:)

    François 30-12-2010 22:21
    The End

    (niet op de man/vrouw spelen Jacob)

    jeg_synes 30-12-2010 22:54
    schitterend, niks gortdroog….de poetische abstractie die ik lees in alle verhandelingen (en ik heb ze allemaal gelezen) helpt je om een blik te krijgen in en op datgene wat in vkblogwereld de realiteit is….
    de abstractie die in jouw beeldende taalfantasie te lezen is doen de krachten van de geest tot leven wekken en in een ander licht bezien…en geeft je een lachende overblik over de eindeloze wereld van mogelijkheden….
    (mwhaaaaa….zo iets ongeveer !!! of hoe zal ik het anders zeggen…)

    een knap stukje proza….ik heb er van genoten,
    dank en uiteraard een sierlijke reverance van deze zijde….
    ik kan nu met een gerust hart het bloggersjaar 2011 indansen….weliswaar met een grote glimlach om den mond…

    jeggroet

    Glaswerk 30-12-2010 23:00
    @JHvD: Hoewel ik niet onder iedere Verhandeling gereageerd heb Heer Johan, heb ik ze uiteraard allen met bijzonder veel genoegen gelezen. U hebt een prestatie van formaat neergezet waar ik mijn hoed nederig voor afneem.

    Bij deze volgaarne – net zoals de voorgaande Verhandelingen – uit het hart aanbevolen.

    —————————-
    *reacties 31-12-10*

    cor verhoef 31-12-2010 01:54
    Ik heb zojuist alle verhandelingen gelezen en ik was er toch wel even stil van. Een prestatie van formaat Heer Johan.

    Aad Verbaast 31-12-2010 10:27
    Toprestatie heer Johan. Met veel genoegen gelezen.
    Niet alles begrepen en dat was nou juist de kern denk ik. Het Vkblog is niet te begrijpen.
    2011 al gereserveerd?

    cor verhoef 31-12-2010 13:52
    @Aad,

    ik begreep ook niet alles, maar achter dingen die ik niet begrijp, daar zoek ik niets achter 😉

    Johan HvD 01-01-2011 15:20
    Reeds had ik de koffers gepakt, niet in maar uit, heb ze terug gezet in de kofferkast en besloten te wachten tot zo ongeveer Beloken Pasen

    en, zeker wel allen dank voor uw alleraardigste woorden en harten onder de riemen-reacties!

    *Heer Z_J, wellicht kunt gij BvhJ worden door nu alvast kannen en kruiken Turkse koffie te gaan drinken. 😉

    *Heer GP, u bent toevallig toch niet gevallen? =:~

    *Beus, wellicht een ondersteuning voor GP. Succes alvast met verzamelen. 😉

    *Barbara, nog steeds aan het zetten? (*_*)

    *Heer Jacob, nog hoor ik de diepe zuchten en het oorverdaverende applaus… :-()

    *Mijnheer François, the end of the game… 😦

    *Jeg, heul veul dank voor de mooie prozaïstische woorden! Ik heb ze in een speciaal daartoe fluwelen doek gewikkeld en bij de harten onder de riem gestopt…! (^_^)

    *Heer Glaswerk, nu toch maar hopen dat uw hoed niet gevallen is… [+_+]

    *Heer Cor V., ach, in de tijdloze tijd waar tijd geen rol speelt staat altijd een comfortabele crapaud klaar om lezenswaardige lectuur op te beschouwen… 😉

    *Meneer Aad, voor 2011 heb ik niets gereserveerd. Wellicht is het een mooie taak voor u? [_-_]

    Jacopone 31-01-2011 22:50
    Heer Johan, het einde :–)

    Johan HvD 31-01-2011 23:47
    Heer Jaco, het definitieve einde… =:~(

  3. *reacties 30-12-10*

    zelfstandig_journalist 30-12-2010 12:38
    Is die Geheimzinnige Hulpmedeschrijver toevallig dezelfde persoon als de Geheimzinnige Stripman?

    Klaverblad/View 30-12-2010 12:53
    Het was genieten
    en waard om gebundeld te worden
    en tijdens de vele blogborrels die nog zullen komen
    te verstrekken onder genot van een
    sprankelend spa-satire.

    François 30-12-2010 13:13
    Wat heeft Beus op de bovenste feuteu toch een schattig permanentje. Komen alle teksten van het cabaret nog als bijlage bij de laatste verhandeling Mijnheer Johan?

    Johan HvD 30-12-2010 13:16
    *Z_J, er is ook nog een Geheimzinnige Hulpfotograaf, of hoe die heten mag, maar alle drie zijn geen familie van elkaar. Al doet de naam anders vermoeden…

    *Klaverblad/View, Jacob stelde ook al iets dergelijks voor, maar van mij hoeft het niet. Wanneer er echt een interessegebied is, dan hoor ik dat wel.

    Tijdens de blogborrels zullen er best wel flinke glazen Spa-satire gedronken worden, maar ik denk niet dat de eventuele bundeltjes ooit ter sprake zullen komen.
    Vele lezers staan te ver af van de vertellingen. Tja, dat kan.

    Dank voor het genieten en de interesse.

    *Wel, Mijnheer François, blijkbaar was Beus net bij de Kappersvakschool binnen gewipt. 😉

    Teksten? Ik moet er niet aan denken en ik denk er dan ook niet aan. Frans of Beus zullen alle teksten wel in eigen beheer hebben. Wellicht kunt u eens een reisje naar het Gooi maken, het is toch vlak naast uw Velpse deur… 😉

    BarbaraJansma 30-12-2010 13:31
    Omdat mijn zolen nog goed zijn huppel ik even langs. Leuk!

    assyke 30-12-2010 14:30
    is er ook een speciale reden waarom de alligatorschildpad niet genoemd wordt?

    François 30-12-2010 14:31
    Naar het Gooi? Het Gooi is voor mij het westen Mijnheer Johan… Holland dus. Daar kom ik niet graag. Ze praten daar raar, ze doen daar raar en ze zien er raar uit. Ik ga niet verder dan Urk 😦

    Grutte Pier 30-12-2010 20:06
    Ook deze mag er weer zijn!. Treffende observaties. Hulde!

    Johan HvD 01-01-2011 15:39
    *Barbara, nog zie je langs huppelen op stevige rubberzolen… 🙂

    *assyke, de alligatorschildpad was eerder weggekropen naar elders, vandaar… 😦

    *Mijnheer François, Urk? Ach ja, ik weet dat u een speciale bandconnectie hebt met Urk. Visschen&Bidden… 😉
    Of komt u slechts aan de rand? Dan nog kunt u genieten van Urker gexang… 😦

    *Heer GP, wel, het Hulde-embleem heb ik aan de muur gehangen. Het hangt scheef maar met een

  4. *reacties 29-12-10*

    Jacob Hesseling 29-12-2010 20:58
    al lezende kijk ik soms in helder blauw water, soms loopt het kroos over mijn bril of kan ik nog geen hand voor ogen zien onder water.Sicko de springende zwaardvis zag ik gelukkig aankomen. Wat brengt deel 6 ? Studiemateriaal en roddelklap te over.

    BarbaraJansma 29-12-2010 21:00
    Het lijkt allemaal wat topdown and bottomup in hogere sferen.
    Ik mis de stamppot van uit de klei getrokken bintjes vooralsnog.

    Grutte Pier 29-12-2010 21:05
    Ik wist niet dat ik Voorspellende Gaven had….. of wellicht ook wel…..

    Hij mag er weer zijn!!!!

    Amor tussisque non celantur

    http://www.youtube.com/watch?v=Zx3m4e...

    Johan HvD 29-12-2010 21:41
    *Heer Jacob, deel zes brengt voornamelijk veel geluk en weinig achtergeklap…

    *Barbara, topless en bottom of my heart was ook wel aardig. Tesaam met een pot kool van de kleiboer. 🙂

    *Heer GP, Pro Patria – een liefdevolle veurspeling… =:-()
    Ach, de Bitter Sweet Verve-zanger lijkt net een VK-blogger. Hij kijkt je recht in de ogen…

    Het is een zeer bekende melodie, vanaf het begin gloeiden mijn oren:
    Ah! This can be the Last Time… =:~)

    beus 29-12-2010 22:03
    Tot op heden
    ben ik over je werkzaamheden zeer tevreden.

    Johan HvD 29-12-2010 22:15
    Tot op heden: dankuwel, Beus. Maar het is nog niet geheel en al ten einde, dus…

    Gamma! Beta! Jota! dat zeg ik…

    François 29-12-2010 22:26
    Aha, het bestijgen van de preekstoel. De laatste tijd is er veel te doen over seksueel misbruik in de kerk maar dit had ik toch niet voor mogelijk gehouden Mijnheer Johan

    Johan HvD 29-12-2010 23:35
    Tja, Mijnheer François, toch valt er op een preekstoel nog best veel te doen, al zeg ik het zelf…

    Aad Verbaast 30-12-2010 00:30
    Hoog crypto gehalte wat niet mijn sterkste kant is.
    Ik houd wel van puzzelen, dat dan ook weer wel. Soms lukt het, soms niet. Wel genoeglijk.
    Op naar de volgende!

    Blutch1 30-12-2010 01:02
    Gaat het nog een beetje,…………… meneer Johan.

    Zelfstandig journalist 30-12-2010 09:58
    Hopelijk wordt het vanaf nu iets minder raadselachtig.

    Johan HvD 30-12-2010 12:30
    *Meneer Aad, jammer van de crypto’s, het kan best inspannend zijn.

    *Blutch1, nee, eigenlijk niet,…meneer Blutch1

    *Z_J, tja, het leven is ook al zo raadselachtig…

    Timmerark 30-12-2010 13:25
    Hulde voor alle terugbloggers!

    rené Louman 31-12-2010 12:39
    ….parten speeldeN?? Is het een voorval refererend aan het jongleren met koeleuren, of een ondanks alles toch over het hoofd gezien aberratie?

    Johan HvD 01-01-2011 15:29
    *Timmerark, terugbloggers, in welke zin?

    *René, speelde… 😦
    wanneer koeleuren hun koelheid verliezen gaan ze jongleuren met Ab en de Raties… 😉

  5. *reacties 29-12-10*

    View 29-12-2010 12:39
    Complimenten voor het prachtige werkstuk.

    Blutch1 29-12-2010 12:49
    Mooi, hij is geen taalfeut.

    BarbaraJansma 29-12-2010 13:12
    Ik las even abusievelijk ‘…alsof men de genitaliteit zelve is…’

    Mooi verhaal wordt het.

    Johan HvD 29-12-2010 15:06
    *Dankuwel View voor de mooie complimenten.

    *Geen taalfeut, Blutch, tja. Wellicht zal hij een feuteu gemaakt hebben van een Phoenix toen die herrees.
    Zodoende dat hij geen feut bij de taal kon vinden.

    *Barbara, “genitaliteiten en ook gentianen” zijn andere verhalen…

    svara 29-12-2010 15:06
    met plezier lees ik het, al weet ik nog niet de helft van wat speelt onderling!

    Johan HvD 29-12-2010 16:32
    *svara, dank voor je bezoek. Ach, er speelt zoveel. Wanneer je alles zou willen weten dan zou je het niet meer willen weten. 😉

    beus 29-12-2010 16:37
    Wat staat er veel tussen de regels door.
    Dit is echt een verslag van het jaar voor insiders, terwijl jaarverslagen meestal voor de buitenwereld gemaakt worden.
    Ik heb alweer genoten.

    François 29-12-2010 16:47
    Een goede verhandeling Mijnheer Johan.

    “Ik oba, u ook?” is de vraag die men in dit leven zou kunnen stellen want oba-en is niet alleen voor balsturigen of de klup van 3.

    Erg hè, al die Blog-Tokkies 😦

    Bij de weg: klaarblijkelijk is de poseur-beschuldiging dit jaar helemaal van de baan 😉

    *Ach Beus, jaarverslagen voor de buitenwereld maken is wel waar. Maar wanneer ik het op zo een manier geschreven zou hebben, dan horen daar cijfers en namen bij. Ik vind dat iets voor de echte notulist, die dan een verslag maakt dat als echt werkstuk dient. Dit is gen werkstuk, alhoewel er veel werk in zat en nog zit. Ik ben nog steeds aan het bijschrijven… 😦

    Over dit verslag worden er een aantal geen wijs uit. Zoals svara dat al zegt. Maar ook doortje, een ingewijde, snapt er niet veel van.
    Ik kan mij dat wel levendig voorstellen. Zo heb ik het ook bedoeld. Het is ten slotte geen verslag om gedrukt naar de geïnteresseerden te sturen.

    Mooi dat je er weer van hebt genoten. Heb je de bak noten nog bij de hand? 😉

    *Dank u zeer, François Mijnheer… 😉

    Ach, als balsturige kan ik u zeggen dat de Club van 3 er uiteindelijk best wel iets moois van gemaakt heeft. Daar valt eigenlijk niet zo over te twisten.
    Het is maar net hoe een boot vaart, zeg maar. 😉

    Ja, de Tokkies zijn altijd erg geweest…

    =Bij de weg: klaarblijkelijk is de poseur-beschuldiging dit jaar helemaal van de baan ;-)=

    Wie valt dan onder de poseur-beschuldiging?
    Tja, ik ben nu eenmaal geen Insider, slechts aan de zijkant staande “uit te kijken”… 😦

    François 29-12-2010 17:17
    Ik meende dat wij beiden vorig jaar om deze tijd door een “echte” intellectueel voor poseurs zijn uitgemaakt. Ik zie nu alleen nog maar lovende woorden van die kant 😉

    Grutte Pier 29-12-2010 18:20
    Papier-hachee maken van Tokkies met een machette tijdens een Weekend at Waikiki

    http://www.youtube.com/watch?v=vndmy9...

    Zelfstandig journalist 29-12-2010 18:27
    Al dat gebruik van Latijn: het zou verboden moeten worden :-).

    Johan HvD 29-12-2010 21:16
    *Wel, Mijnheer François, eerlijk gezegd kan ik mij daar niets meer van herinneren. Nu zou ik het even kunnen opzoeken in mijn encieklopie, maar ja, dat wordt een heul zoekwerk.

    Eigenlijk vermoed ik dat het net in de tijd is geweest toen ik afwezig was. Mijn heufd stond geheel ergens anders naar… 😦
    Laten we maar blij zijn dat we nog geloofd worden en in de lof gelegd. 🙂

    *Heer GP, tja, die Jonge Waikikikiaanse Helden gaan vast pinnen in de grond… =:-(

    zuurkool met vette papier-hachee

    *Heer Z_J : Ita est – ad hoc… 🙂

    Glaswerk 29-12-2010 22:43
    @JHvD: Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent.

    Heer Johan, het lijkt me duidelijk dat we in u die scherpzinnige gevonden hebben.

    Aad Verbaast 29-12-2010 22:52
    Weer met genoegen gelezen. Smakelijk opgediend. Met genoeg ruimte om als lezer ergens iets in te herkennen. Of ook weer niet. Echt levensecht.

    Johan HvD 29-12-2010 23:49
    Heer Glaswerk, allereerst heb ik mijzelve eens door den wilde haardos gewreven, deze opnieuw keurig gekamd er enige brilcriem in gesmeerd (zodat het zicht niet vertroetelt), daarna de speciale lezersbril op gezet, er naast zetten ontneemt den blik op zuiverheden en aldus gelezen hetgeen ge schrijft.

    Adde parvum parvo magnus acervus erit met een flesje parfum Ago ergo sum…

    (Maar ja, wie ben ik… 😦

    *Meneer Aad, “echt levensecht”, tja, echter kan het niet. Alhoewel de echtheid toch in twijfel wordt getrokken. U kent het wel: wie het hardst trekt trekt het langst of iets dergelijks.
    Maar er is nog geen certificaat afgeleverd…
    Verban deze gebruiker (84.28.89.133) Verwijder deze reactie

    alib 30-12-2010 04:48
    Tis een opgepompt kapotje. Het lijkt heel wat maar zal straks blijken een penis aqua rosa te zijn. Verschrompeld dan wel.

    Tis erger dan navelstaren. Het is eikelstaren, koffiedikkijken, een decor pissen.

    Tis theater van het primitieve soort: je breed maken, breed gebaren, en ondertussen geen woorden vinden voor wat gezegd had moeten worden met weinig woorden en kleine bewegingen.

    Tis niet niks. Tis wat mensen blijkbaar prettig vinden: bedrogen worden door de omhaal van woorden.

    Kortom een prestatie. Al is het een prestatie van niks.

    Johan HvD 30-12-2010 12:26
    Tja, alib, toch ben ik al tevreden dat je het een prestatie van niks vindt.

    rené Louman 31-12-2010 12:31
    Het is weer een lust voor oog en oor.

    Johan HvD 01-01-2011 15:33
    René, dank!

Uw commentaar

