9 reacties op “Tramlijn 4

  1. Dit is wel een heel spannend bericht Mijnheer Johan. Tram uit rails geschoten, hevige paniek en met melk meer mans.
    Daarvoor moet je in Amsterdam zijn want in Arnhem zijn alle trams in 1944 uit de rails geschoten en nooit meer terug geplaatst

    • Jawel, Mijnheer François, het waren zeker spannende tijden in die tijd.
      Maar in Ernhem zullen de trems dan wel uit de reels geschoten zijn, ze hebben er evenwel de trollies.
      Ik was daar altijd een beetje bang voor, dat er zo een ijzeren elektrieken staaf naar beneden viel en eveneens dat de bus een andere richting uit zou gaan dan de ijzeren elektrieken staven wilden… 😦

      Ik heb er dan ook tot nog toe nooit in gezeten. Al dien ik er wel aan toe te voegen dat ik steeds vol bewundering kijk naar de schouwspelen van de trollenbussen… 🙂

      • Aha, Mijnheer Johan, via mijn ruim bemeten intelligentiequotiënt concludeer ik na twee keer lezen direct dat u Ernhem wel eens visiteert èn dat u bang bent voor trollies. Het eerste is begrijpelijk want Arnhem is tenslotte de Hoofdstad van de grootste provincie in Nederland en het tweede is heel verstandig want de trolley chauffeurs zijn allemaal ex formule 1 racers die de busbaan als circuit beschouwen. Wie aan het eind van de dag de meeste voetgangers heeft aangereden krijgt een prijs heb ik gehoord.
        Lantarenpalen zijn van ijzer mijnheer Johan maar de trolley bovenleiding is van koper. Ik zeg ’t maar even

        • Mooi, dankuzeer Mijnheer François, voor uw correctie.
          Ik wist het maar dacht u een soort van loer te draaien. U kent de loer wel, die wordt meestal gedraaid waar de persoon bij staat, anders lukt het niet of het pakt anders uit. Maar ja, dat is weer een ander verhaal…

          Dat de sjofeurs ex-formule 1 rijders waren wist ik niet, maar had het wel altijd al gedacht. 😦
          Vandaar mijn schuchterheid in een trollie te stappen. Je weet maar nooit waar je uitkomt… 😦

          Voorheen visiteerde ik vaker Ernhem. De laatste keer naar ik meen, ergens in 1867, op één van die momenten toen Willem III zijn sigaar liet aansteken door een livreier, die de lucifer te lang brandende hield, waarbij Willem zijn sigaar niet goed aan kreeg, boos werd en de livreier veertien dagen dwangarbeid kreeg.
          Dat waren nog eens tijden… 🙂

    • Ach, Heer K. Simon, ja, tante Hannie was lief. Ze zwaaide mij altijd uit en ze zwaaide eveneens toen ik bij het zwemmen kopje onder ging… 😦

  2. Gehuurde slaaf op het Smaragdplein?
    Waar ligt dat plein? In de Gordel van Smaragd…?

    Tja, als 11-jarige is het daar niet bepaald geschikt om de handjes niet te laten wapperen… 😦

    • Tja, midden in de winter is een frisse tijd, vooral in korte broek. Maar de geblokte sportkousen waren wel zo hoog dat het algeheel warm bedekt was.
      Met een lange winterjas aan en op de klompen was het niet echt aangenaam maar toch vol te houden…

      • Ach ja, de elastiek. Nog niet meer aan gedacht.
        Maar spelden waren de oplossing, met zo nu en dan prikken in het vel.

        Veel succes en sterkte met het storten op de sollicitaties… 🙂

Uw commentaar

