12 reacties op “The Grande Mothers

  1. Dank u voor de fijne dag, Heer Beukmans, al is het wel weer een tijdje dagen terug… 😦

    Maar ja, iedere dag kan fijn zijn, mits het geen onfijne donkere dagen zijn…

    • Tja, Mijnheer François, niet iedereen kan overal iets vanaf weten. De Zapservice bijvoorbeeld, werd door de Vpro geïntroduceerd in de Vrije Geluiden en waarvan ik in den beginne dacht dat het iets met Zappa van doen had… 😦

      • Overigens heb ik gelezen dat er opnamen gemaakt zijn van het concert en dat die ter zijner tijd op dvd zullen worden gezet voor commerciële doeleinden.
        Wellicht kunt u dan de betreffende dvd aanschaffen en bekijken hoe de vork in de steel steekt. 🙂

  2. U overschat mijn kennis in deze: “U kent ze vast nog wel”.
    Ik ken ze niet. “Nog wel”, kan ik ook niet bevestigen.
    Gelukkig is met deze info die leemte in mijn opvoeding weer snelstens opgevuld. Waarvoor mijn dank.

    • Meneer Aad, wat jammer nu! Ik had zeker gedacht dat u destijds eveneens vooraan in de rij had gezeten om één en ander te bewonderen… 🙂

      Maar, ik ben toch zeer opgelucht in deze een hiaat, zij het lichtelijk, te vullen…

  3. Heer Johan, ik behoor tot de haters van toen, wat desniettegenstaande niet wil zeggen dat ik dit blog niet waardeer. Ik zou haast zeggen: in tegengestelde, maar dat doe ik toch niet.
    Verder moet het van mijn hart dat uw werkruimte, nevenstaand, zeer fraai is, maar om een studie van een middeleeuws handschrift te bestuderen met een, ik geef het toe zeer fraaie, vaas tulpen voor uw snufferd, is niet bevorderlijk voor deszelvers studie.

    • Heer Jaco Sr., wel, weet u, de vaas met tulpen staan er om uitgewaaid te worden. Tijdens mijn afwezigheid kan de vaas er mooi staan, terwijl de snufferd elders rondsnuffert. Na het snuffeluurtje gaat de vaas op de loop mèt de tulpen, vanwege het opnieuw snufferen van de snufferd in Gotische geschriften…

      En, ach, ik kan het mij levendig, allegro zeg maar, soms ook divertimento of zwaar aangezette pianola geluiden, voorstellen dat ge tot der haters behoort.
      Maar, ik vind het prachtig en geweldig dat ge veel eer hebt voor deze oudere standbeelden der muzikale ontwikkelingen… 🙂

  4. Deze heren zullen morgen ongetwijfeld met Verve een onvergetelijk (groot)moederlijk optreden gaan verzorgen.

    Het is dat we morgen gezamenlijk onze verjaardagen vieren, anders was ik – misschien met Vrouwe Ivy (zij moet niet veel van de Heer Zappa en zijn Mothers hebben) maar zeker met mijn camera – naar Weert gegaan.

    Heer Johan, fijn dat u hier aandacht aan besteedt.

    • Dank u Heer Glaswerk, en tja, reeds was ik mij aan het verheugen om er heen te kunnen gaan…
      Maar toch, ik heb besloten om het niet te doen. Intussen weet ik van mijzelf dat het niet lukt om lange tijd in de drukte te vertoeven. Helaas ende jammer, dat wel.

      En, gezien de leeftijden van de grootmoederlijke meesters, zal het vijftal niet echt een lang leven beschoren zijn… 😦
      Met andere woorden, dat dit een buitenkansje is dat niet zo snel terug komt.

      Overigens wens ik u en uwer Vrouwe een prettige en pleizierige dag der verjaringen toe.

Uw commentaar

