7 reacties op “Een hak gezet

  1. Ja, meneer Beukmans, meneer Hakkelaar ken ik nog. In die tijd was ik bezig spaanders te hakken terwijl de Hakkelaar verder hakkelde… 😉

    Naderhand was het overigens smakelijk gehaktballen uit de jus te nuttigen, in een speciale saus van bommeldingen waarin diverse mini’s verwerkt waren… 😉

    Dankuwel voor de wensch!

    • Een colporteur die voorzitter wil worden, meneer Aad?
      Het zal dan wel van doen hebben met de CDA-ledenvergadering, neem ik aan?
      Ik heb het niet gevolgd maar hoorde het op de radio.
      (Niet van de colporteur maar van de vergadering)

      Of is het iets anders?

  2. creatief met taal; ik houd er zeer van.
    Vroeger opp ballet deden wij een dansje waarin een pas voorkwam die hoeke-hakke heette. Het is zo’n kozakkengehurkt uitsloverig gehoekehak.
    groet van Ingrid

    • Dankjewel, Ingrid.
      Neen, ik heb nooit Kozakkendansjes gedaan maar: wel éénmaal als Kozak verkleed geweest…
      Niet gedanst, wel gelopen, ver en nog verder.
      Daarna deden wij aan hakketakken, met een speciale hakbijl de takken hakken langs de weg. 🙂

      Nu ja, het was carnavalstijd, vandaar… 😉

  3. Heer Johan, met dit frivool gehakketak legt ge wel uw hoofd op het hakblok, boven het hakveld zogezegd. Ik had van u een serener blok verwacht, maar misschien zit het blokken u niet in het bloed, zit u liever in uw blokhut blokjes te vouwen en beloken paasbloemen te trekken. Foei (3x).
    Zo, dat moest even gezegd, moest er even uit, belastte mij te veel.
    Desniettegenliggende groet u Jacopone 😉

    • Ach Heer Jaco Sr, frivoliteiten zijn er door de tijd heen. Hebt ge reeds uw belastingen voldaan en de eventuele beloken paasbloemen geschonken aan de inspecteur?
      Hij zal u dankbaar zijn, zeker wanneer ge er enige blokken bij legt, ter gelegenheid van Blokdagen, die gehouden worden in het kader van Blok Hier en Blok Daar. Ge kent het zeker wel: Voor het blok gezet, achter de hak bezet

      Niettemin, zoudt ge eveneens naast de hakkefietjes een ballet kunnen opvoeren waarin Fiet hakt. Indien ge Fiet niet kent dan hoeft ge Fiet ook niet bekend in het achterwerk te blazen… 😉
      Iets dergelijks zei ooit een oud-collega tegen mij en dat heb ik altijd onthouden maar nooit meer uitgeschreven/uitgesproken, tot op heden…

      Laat de vier winden blazen, elk een richting uit.
      Met ver-foeiende groet, uw Bâta-vier.

Uw commentaar

