5 reacties op “*Petten*

  1. Dank u vanwege de genieterijen, Heer Beukmans, al hebt ge er niet voor in de rij hoeven te staan. 😉

    Laat ik u dan een goede nacht toewensen.

  2. Uw verhaal, Heer Johan, doet me denken aan Pluk van de Petteflet, die met een kruiwagen de omstreken van het IJsselmeer onveilig maakte, alsook van Sexbierum (beroemd om haar wassenbeelden van Duyvenmelkers, u wel bekend), centrum van geneugten. Pluk was daar vaste gast en elke keer als hij er langs kwam op woensdagavond (gehaktdag) ging hij als een beest te keer, u kent dat wel. Dat heeft hem behoorlijk opgebroken, dat heeft hij geweten, dat zal hem leren, eigen schuld zure zult. De plukken vlogen in het rond. Heerlijk … heerlijk …

    • Wel, Heer Jaco, Puk en de Petteflet ken ik slechts van naam. Ik heb het nooit gelezen, alhoewel ik het boek een tijd in huis heb gehad, en de film heb ik ook niet gezien.
      Abeltje daarentegen vond ik prachtig en Annie zelf eveneens.

      Maar, de gehaktdag, die maak ik van iedere dag. Gehakt, getimmerd, geboord, gezaagd en gelegen.

      Wel ben ik eens in Dokkum geweest om daar een gesprek te hebben met Bonifatius. Hij leek mij iets verward en hij tolde regelmatig rond de tent.

      Met een plukkende platgroet

    • Ha Ghijsa. Ja, die meneer Setten ken ik wel. Wij hebben samen destijds het mooie lied gemaakt: “Hoeden&Petten & Damescorsetten”.

      Het lied liep als een trein en waarschijnlijk heeft Cor het lied ook laten horen tijdens de uitzending.

Uw commentaar

