3 reacties op “Wandelaar onder de palmen

  1. Was veel in deze vroegere kolonie’s en hun buren. Sinds 1967. De schrijnende tegenstellingen riepen een gevoel van schaamte en onbegrip op. Maar ook: hunkering naar boerenkool met worst en erwtensoep boven een bord met exotische gerechten en vruchten.

    • In de kolonie’s zelf ben ik helaas nog niet geweest, wel in nabij gelegen oorden, alwaar ik niet met plaatsvervangende schaamte hoefde te zijn. Alhoewel, soms.
      Echte last van hunkering heb ik niet zo gehad. Het enige dat ik miste was brood. Het was er wel aanwezig, maar van zeer geringe kwaliteit.
      De exotische gerechten en met name de vruchten zijn meestal wel overheerlijk. Zeker in de hitte. Geen moment behoefte gehad aan Hollandse (warme) kost.

      Deze bijdrage is al bijna zeven jaren oud. Ik wilde het opnieuw plaatsen maar heb het weer terug gezet in de tijd…

Uw commentaar

