7 reacties op “Molog’s nieuwe Certificaat

  1. Tja, mijnheer Beukmans, wegvliegende tijden zijn zeer kostbaar. Hebt u een vangnet klaar staan dan kunt u netten gaan vangen. Het maakt u rijk. En anders kunt ge altijd nog een voettocht naar Rome ondernemen om er frisch fonteynwater te nuttigen…

    In het maken van papieren vliegtuigjes ben ik nooit een held geweest. De Helden stonden meestal op een sokkel in het midden van de belangstelling terwijl ik, als aspirant piloot, aan de oever van het vliet vissen zag vliegen… 😉

  2. Heer Johan, graag maak ik gebruik van des Mologs edelmoedig aanbod tot het verwerven van een bevliegingscertificaat. Tot wie moet ik mij wenden of keren om deszelvers te verkrijgen?
    Wat moeten wij ons toch gelukkig prijzen u in ons midden te hebben. Dank dank etc. (nog 998 maal).

    • Wel, Heer Jaco, u is toch zeker wel bevlogen geraakt door het Certificaat. Aldus zal ik de Molog vragen, in alle bescheidenheid, u een exemplaar uit te reiken zodat ge rijk kunt worden.

      Om van uw rijkdom te kunnen genieten dient u vervolgens alle losse pagina’s en andere losliggende vellen, aan elkander te nieten met een speciale hamermachine, die u zult vinden in Molog’s Arbeidsvoorzieningen (áßð-²)(sub³).

      Om uzelve sneller te kunnen voorzien van het zo fel begeerde Certificaat kunt u ook een scheer ter hand nemen. Met de scheer knipt u het voorwerp uit uw windscherm zodat u een frissche bries zult ontwaren.

      En ja, ach, het frappante van het midden is dat het midden zelden of nooit aan de zijkant wordt gehouden, aldus dr. Zeldenrust…

      Hoera! (3¾x)

      • Heer Johan, ik zal straks het certificaat uit het scherm knippen, maar eerst nog dit: Wat bedoelt u met ‘Hoera! (3¾x)’? Welk kwart moet ik terzijde leggen, of, positiever gesteld: welk driekwart mag ik behouden? Het maalt mij.

        • Wel, Heer Jaco, tot nog toe hebt ge niets geknipt, zo zie ik. Maar, neemt uw tijd, er valt nog veel te knippen en te scheren.

          Om uw malerijen op te heffen kan ik u mededelen dat het 3% van 3¾ kan zijn. Het zou overigens ook een zogenaamd “Driewerf Hoera” kunnen voorstellen waarna u met z’n allen een ¾ maat uitoefent tijdens een Polka.
          Op de trojka kunt ge dan door de steppen verder sleeën met een arrenslede.

          Wellicht, wanneer ge bent aangekomen in Omsk of daaromtrent, kunt ge via HongKong KingKong bezichtigen die eveneens in een soort van ¾ maten de maten neemt.

          En, indien dit alles u te vermoeiend mocht zijn of worden, dan kunt ge immer en altijd een uiltje gaan knappen in het Grote Bos… 😉

  3. Heer Johan, bevliegingscertificaten, getekend van en met de hand, kunnen – afhankelijk van de al dan niet gewenste Mologaanse ontwikkelingen – goud waard zijn.

    Zo niet platina, in dier voege…

    • Molog’s, Heer Glaswerk, ontwikkelen zich vrij razendsnel wanneer er nieuwe ontwikkelingen aanstaande zijn maar ook wanneer deze, bijvoorbeeld, reeds ontwikkeld zijn.

      Het goud wordt meestal razendsnel ter kas gedragen op een speciale schaal. Na verloop van tijd zullen er voor en achter de kassa diverse robijnen en platina jubilea plaats vinden.

      Dat is nu de kracht van het Certificaat. 😛

Uw commentaar

