8 reacties op “Warmte…

  1. Ranja van C. Polak uit Groningen, o zo verfrisschend Heer Johan, elke keer opnieuw.
    Maar de slogan is gejat: als ’t kindje binnenkomt etc. etc. in nomine domine. 😉

    • Vroeger, Heer Jaco, was er ook Polak&Schwarz, wellicht is Schwarz een soort van familielid van Polak. Maar, beiden hebben part noch deel aan het binnenkomende kindje aangezien het kindje nog stevig in de luiers lag. En de ranjarommel smaakte ook al niet.

      Op school kregen wij een kwart literflesje melk (het kan ook een halve literfles geweest zijn). Daar was ik zeer tevreden mee.
      Zelfs dominee Nomen Nescio streek mij over den Haaren…

  2. Ja, die menglimonade was aan de zoete kant, tenzij je er nog meer water bij aanlengde. Maar dan werd het al gauw te slap en te waterig, het luisterde nog heel nauw.
    Maar als kind vond ik het lekker! 🙂

    • Eerlijk gezegd wilde ik de ranja eigenlijk niet drinken. Liever had ik Riedel uit het kleine dikke groene flesje. Maar dat kreeg ik dus niet. 😦

      Met de tanden op elkaar dronk ik het dan toch maar.
      Maar, vandaag de dag is de “nieuwe ranja” beste wel lekker. Ik bedoel dan de Roosvice. Niet die gedraaide halsfles…;-)

  3. Ha, heerlijk frisch, Ranja, Heer Johan!
    Dat konden we wel gebruiken, met al die droogte… 🙂
    Met gratisch rietjes,roer- én zuigstaafjes, en fijne servetjes, wat willen we nog meer!?

    Een hartelijke groet, terwijl hier enkele malsche buitjes neerdalen,

    Uw Bartholomeus

    • Ach ja, Heer Bartholomeus, Ranja was wel lekker maar af en toe iets aan de zoete kant. En de rietjens die wij kregen waren na enkele blikken der ogen reedsch kapot… 😦

      Ge kent dat wel, boze moeders en dergelijke.

      Momenteel is het hier al ruim vierenentwintig uren aan de donkere kant, maar nog geen enkele druppel. Die zullen dan wel weer daar vallen.
      Afgaande op de weerman-vrouw: Hier en daar een bui.

      Ge kunt maar beter in uwen Hof plaatsnemen voor een verfrisschende baderij (géén braderij). 😉

      Met droge groet,
      den Hofmeester

Uw commentaar

