8 reacties op “Vaart

    • Het varen, René, valt mij de laatste tijd nogal zwaar. Neen, ik ben nog nimmer voorbij uw huys gevaren maar steeds aan de andere kant van mijn vroegere leven gebleven.
      In Heck’s Lunchroom was de koffij bruin en in het Rembrandttheater speelde het Variétégezelschap een klucht van/over Naatje…

  1. Heer Johan, opgestuwd in uw vaart galoppeert ge door velden en wegen, zij aan zij met trein en ander tuig. Zo ontsnapt ge aan het gewoel van het gepeupel en vleit u neer langs romantische vaart. Ge hebt gelijk. Vaart wel.

    • Tja, Heer Jaco, tegenwoordig loop ik aan een tuigje. Dat houdt dan in dat ik steeds rechtdoor dien te lopen, rechts of links gaat moeilijk.
      Het gepeupel peupelt dan wel ergens anders langs, over en voorbij lanen, paden en dergelijke.
      Daarbij zijn treinen en stoomtuigen tegenwoordig niet meer bedoelt voor romantische vaarten. Van het gewoel krijgt men eerder hartkwalen en overlopingen van den aders… 😦

  2. aha.
    Die Entdeckung der Langsamkeit

    und Guenter Grass, die literaire Schnecke.

    Ja ik ben meestal ook de snelste niet. Fietsen vind ik al erg snel, te snel soms gezien het feit dat ik wel eens pas te laat kan stoppen.

    • Günther Grass ken ik dan wel maar niet alles van hem.
      Die Entdeckung ken ik niet maar ik neem aan dat het veel van doen heeft met vlug, snel, minder snel en langzaam.

      Fietsen doe ik graag alhoewel het tegenwoordig anders is dan voorheen. Ik fiets nog steeds maar minder en langzamer.
      Maar dat heeft dan weer te maken met persoonlijke omstandigheden.

Uw commentaar

