8 reacties op “*Duitsche slagers*

  1. Leuk Erhard Bauschke, Mijnheer Johan. Daar heb ik in de serie “Swing tanzen verboten, german swing, dance and jazz bands 1937-1944 ook het een en ander van. Het luisteren zeer de moeite waard

    • Eigenlijk kende ik meneer Bauschke niet, Mijnheer François. Omdat ik een abonnement heb op een Joetjoepkanaal van iemand die 78-toeren platen plaatst, kreeg ik onlangs Herr Erhard toegezonden. Het is zeker wel heel aardige muziek.

      Zo is er ook nog een instrumentale versie van de Brooklyn Cake Walk alwaar men Cake Walk dansende paren in passende kleding ziet Keekwokken… 😉

      • De beentjes van de vloer “mit Das Kleine Negergirl” in 1910, heel apart Mijnheer Johan 😉

        Naast mijn Lee spijkerbroek model Brooklyn (uit Bangladesh) is mijn oudste muzikale Brooklyn variatie van Tommy Dorsey uit 1938 en de jongste van Sidney Bechet uit 1949.
        Mijn oudste “Cake Walking Babies” stammen uit 1925 van Clarence Williams. Dus met T.W. Tauerban uit 1903 sla je me straatlengten 🙂

        • “Das Kleine Negergirl” viel mij ook al op, Mijnheer François, maar ik had niet gezien dat het aan het einde van bovenstaande voorstelling te zien was…

          Tja, heeft straatlengtes slaan ook iets van doen met honkballen? 😉

    • Gut, Heintje… Even dacht ik dat het George Baker was. 🙂

      De schlager is eigenlijk pas uitgevonden na WO2. Eigenlijk betekent het Volksmusik. Omdat die benaming in WO2 een nogal beladen woord was, werd de schlager tot leven gewekt.
      Tegenwoordig komt de Volksmusik ook weer voor.

Uw commentaar

