5 reacties op “Jeugdbende

  1. Dat waren barre tijden, Heer Johan. Wij vochten als katholieke school tegen het geteisem van de protestantse. Dat ging er hard toe, ge kent dat wel:

    Kom me eens an, as je durft!
    Doe dat nog eens!
    Zoek je ruzie?
    Hé jongens, deze gozer zoekt ruzie!
    Enz.

    O jé, nou is mijn bril kapot.

    • Oei, Heer Jaco, nu is u zomaar ende plots uwen bril kwijt…
      Dat krijgt ge wanneer ge in gevecht raakt met allerlei geteisem…

      Ik kan u vertellen dat ik destijds graag naar de mulo wilde, maar aangezien het een katholieke school was mocht ik er niet heen, ondanks dat moeder wel katholiek was, maar zij wilde er niets mee van doen hebben… 😦

  2. man, dat lijkt sterk op de legerparka, die jas,
    waarmee de Kikkers zich tooiden in de jaren zestig
    die de Soulmuziek aanbaden, wat hun Nieuwe Tijd was
    wij vonden dat als Bullen veelste braaf en deftig
    sloegen ze omdat we ze sullen vonden, dat was best heftig
    want zij wilden nooit vechten, droegen een stropdas…;-)

    • artafterallart, de Kikkers en de Bullen ken ik eigenlijk niet. Wel de Vetkuiven uit die tijd. Die reden dan op snelle brommers. Hoe de tegenstanders heetten dat weet ik niet meer. Wel weet ik dat de Vetkuiven geen lange jassen droegen maar keurige pakjes of leren jassen.

      Ook ken ik Fritz Teufel en Reinier Langhans die dan weer wel van zo een lange legerjassen droegen. 😉

  3. Let op het bendelid rechts. De lange jas en de lange sportkousen. Een mooie combinatie…

    Ik kan mij herinneren in die tijd ook zoiets gedragen te hebben.
    Eigenlijk schaamde ik me diep en wilde er niet mee de straat op… 😦

Uw commentaar

