4 reacties op “Jamboreelied+-leed

  1. Heer Johan, nu gij ook het lied hebt toegevoegd aan uw blog moet ik wel reageren. Ik was vijf jaar toentertijd, maar het lied ken ik desalnietstaande, dus neem ik aan dat mijn vader dit herhaaldelijk uit vollen borst heeft gezongen waardoor het bij mij verkleefde. Na den oorlog werd ik verkenner (alle niet-katholieken, ketters dus, werden padvinder) en leerde ik knopen maken en steigers bouwen die vervolgens weer werden afgebroken zodat de volgende groep ze weer op kon bouwen. Onbegrijpelijk die verspilling van talenten.

    • Ach Heer Jaco, abusievelijk dacht ik dat ge volop had meegedaan destijds. Maar dat heb ik dan mis.
      Ik heb nooit ergens aan meegedaan omdat ik het niet wilde. Zoals ge reeds memoreert dat talenten verspild werden, zo vond ik dat toen ook al. En daarbij had ik er weinig zin in om steeds in de weer te zijn om niets…

      E√©nmaal heb ik serieus overwogen deel te nemen aan de padvinderij. Ik vond het lied wel mooi maar bij nader inzien heb ik er maar snel vanaf gezien, zonder ommezien…

      Maar u is kranig, dat dient gezegd te worden. ūüôā

Uw commentaar

