13 reacties op “Kreukvrij

  1. Overigens mijn dank voor de vermelding in uw Andere Bloggers overzicht ter rechterzijde. Uw persoonlijke annotaties maken het tot een bijzondere leeslijst 😉

    • Wel, Heer Glaswerk, ten aanzien van mijn annotaties kan ik u mededelen dat het een atonale groep ongeregeldheden is, zoals dat ten uitdrukking wordt gebracht in des mens in- en uitborst.

      Hebt ge ook naar het Klokje geluisterd?

  2. Wie nu de man is met de ijsklontjeszak op zijn heufd, dat weet ik ook niet, mijnheer Beukmans. Misschien was het Klaas Vaak wel… 😉

    De triangel was meer bedoeld om mijzelve aan op te heffen terwijl de bijna gehele verplegingsploeg er een vrolijk lied bij zong. Dit terwille van mijn goesting en mede om de triangel te laten klinken als een BigBenklok…

    Tja, het ene gedeelte ligt nu achter mij, het andere gedeelte strekt zich uit tot zo ongeveer aan mijn laatste ademtocht… 😦
    Maar daarom niet getreurd, er zijn nog vele wegen te bewandelen. Lanen, paden en andere des Heerens wegen, waar altijd een zon de wandelroute verlicht…

    • Ik vermoed dat Heer Beukmans bedoelt de Heer Dröge: ‘Gaat het een beetje meneer Dröge?’, als deze weer uitgeput was na een bezoek aan een receptie of iets dergelijks bij bekende Nederlanders.

      • Den heer Gert Jan Dröge ken ik nog wel, Heer Jaco, maar het precieze weet ik niet meer. Ik bekeek de man nooit zo vaak vanwege zijn snelle moeheid, alsof hij ergens ongeïnteresseerd was.
        Maar ge zult beslist gelijk hebben dat mijnheer Beukmans hem bedoelt.

    • Ach ja, Heer Glaswerk, den Raaf…
      weggevlogen in het niets, met de vleugels wijd spreidend over berg en dal,
      alwaar nog steeds klinkt het hoorngeschal… 😦

  3. als ik het koeterwaals goed begrijp
    bent u een paar jaar terug lelijk gevallen

    hebt u een aangenaam verblijf gehouden in een ziekenhuis
    en bent u nu weer aan de beterende hand

    oké…dat klinkt goed
    met en zonder hoed

    • Wanneer ge nu uw koe ter waalse vlakte hebt
      is u fris en vrolijk ongevallen en zeker ingebed

      uut het bed gesprongen van schrik
      neen, ik wankel niet meer van de hik

      het is onaangenaam te vertoeven in vreemde kamers
      alsof men gehouwen wordt met dikke mokerhamers

      maar, verder gaat het goed, hoor
      maakt u zich geen zorg, met en zonder hoed
      gaat alles door en soms minder slecht en beter goed…
      😉

  4. Heer Johan, na een stevige wasbeurt, schrobbering, en afdroging, kan je pas echt kreukvrij worden als er ook nog gestreken wordt. Dat zullen ze toch niet vergeten zijn?
    Inmiddels naast kreukvrij ook krukvrij?

    • Neen, mijnheer Aad, vergeten zijn ze het niet, het was gewoon een kwestie van in het open raam neer zetten om door de wind glad gestreken te worden.
      Het lukte… 😉

      Krukvrij ben ik al sinds maart vorig jaar. Maar geheel zwaaivrij nog niet… 😦

  5. Heer Johan, dat was schrikken, u daar zo te zien liggen, ongekristaliseerd dat wel, maar toch. Ik hoop dat het nu weer een beetje gaat. Het is heel verstandig dat ge uw Chinese hoed op hebt, want een koutje is zo gevat, en uw gevatheid mag niet lijden omdat uw afbeelding verdoezeld is, respectievelijk niet graatzuiver in het projectieapparaat tot uiting komt.

    Jaco wenst u beterschap 🙂 🙂 🙂

    • Tja, heer Jaco, nu was het niet mijn bedoeling u te laten schrikken. Maar, wanneer ge veel ongewenste vogels in uw omgeving hebt, dan kan een verschrikker vaak helpen… 😉

      En ja, de Chinese hoed was een goede aanwinst, warm op het heufd en zelfs de voeten werden er warm van. En ach, vanwege de verdoezeling kwam het dat ook ikzelf verdoezelde in het algehele project >leest u:de lijdensweg… 😦

Uw commentaar

