6 reacties op “Werkbericht

  1. Geachte Nelie Nr 1,

    Ik ben verbaasd u aan te treffen op een blog van den Heer Johan met een enigszins gedateerde uitnodiging om vreemd te gaan (nader dan den rok, foei). Ik zal proberen aanwezig te zijn om een en ander aan den lijve te ervaren.

    Mijn hartelijken groet aan Heer Johan

    • Geachte Heer Jacopone Sr.,

      Mijn grooten dank voor uw reactie op deze plaats.
      Aangezien wij (den beheerder, den algehele Staf en ikzelve >Nelie Nr. 1) wijs beraad hebben gepleegd op Jalta, wil ik uw mijn welwillende verontschuldigingen aanbieden, op een dienbiedblad met Jaltaanse thee en Zwolsche kaakjes.

      Het doet mij goed een reactie te mogen ontvangen van u als groot schrijver. Doch het nader dan de rok dient ge op te vatten als een keurslijf dat menige rokken wijd doet waaien. Vandaar wellicht dat u wilt proberen in levende lijve aanwezig te zijn in den Balzaal.

      Welnu, den Balzaal is reeds gesloten. De ballerina’s en de ballenjongens zijn verkast naar andere oorden. Wellicht kent ge Het Oordje, een zeldzame practische plaats als wel omgeving om allerlei oren aan te kunnen naaien.

      Hiertoe dient u uiteraard naald en draad bij de hand te hebben….

      Met een zeer vriendelijk zwaaiende werkgroet vanuit Bergen aan Zee.

      Nelie Nr. 1
      =:-D

  2. Pas de quatre, mijnheer Beukmans? Neen, meer in een Doublle Pas waarbij men dobbelsteentjes kan werpen teneinde de Tangoërs, de Sambalisten en nog een aantal Zwierenden, opdat zij in snel tempo dubbel mogen liggen… 🙂

    Enneh, den Knevel was er al (vrijwel dagelijks) en soms minder keurig gepommaneerd. Leederen zolen onder den leederen schoenen waren er eveneens, totdat ik een lange glijder maakte op Uwen gladgepolitoerden parketvloer.
    (Dat kostte mijzelve bijna één leven…) =:-(

    Maar, ik zal mijn fel gestreepte driedelige jacket met pantolon ende pontolan aandoen, zodat ge enige streepen kunt aanschouwen teneinde ge er geen dulheid van oploopt…

    • Wel, heer Beukmans, een mooie kwestie hebt ge destijds ondervonden.
      Eigenlijk kan ik mij niets herinneren iets dergelijks te hebben meegemaakt in het verleden. Maar ja, het geheugen is niet altijd even helder meer wanneer men stijgt in de jaren des levens… 😦

    • Zeer wel, heer Glaswerk, in gezelschap van de overtreffende familie von Trapp is duidelijk geworden dat mijn zangkunst alle noten ten onder gaat…
      =:o(

Uw commentaar

