12 reacties op “Wijze begeerte

    • Jawel hoor, Appelvrouw, rond de klok van 18.00 uur stond de reactie er al:
      Appelvrouw zegt:
      19 augustus 2011 om 18:00 (Bewerken)

      Dan had je ook kunnen weten dat de wereld helemaal niet rond is maar vierkant!

      Ook had ik al een antwoord gegeven:
      johanhvd zegt:
      19 augustus 2011 om 19:50 (Bewerken)

      Dat vermoeden had ik al, maar ik wist het niet zeker…

  1. Opslaan is één, heer Johan. Ze terugvinden en er wat mee doen is van geheel andere orde.
    Was het niet Lao Tse die zei: “vraag me niets, ik weet het antwoord toch niet.”

    • Dat is zeer juist mijnheer Aad. Zelfs Mark Twain, die veel wist, kon met groot genoegen eens antwoorden ‘Ik weet het niet.’
      Het neemt echter niet weg dat u gewoon kunt doorgaan met opslaan…

    • De wereld is bolvormig, een beetje afgeplat maar toch. Dus, om domme vragen 😉 te voorkomen, geen kubus.

      Wie zijn voet zet voor de andere, struikelt (er zitten onderwijzers in mijn familie).

      • Welaan, heer Jaco, ik zal geen domme vragen stellen, maar eigenlijk zou ik wel gaarne willen weten of de wereldbol nu rond, plat, ovaal, driehoekig, zeshoekig of misschien wel alvormig is. Neen, het is geen kubus, dat had ik op school al geleerd. De kubus was een zeshoekig voorwerp alwaar wij, als kinderen, in snel tempo dobbelsteentjes van maakten, zonder er bij na te denken dat het wel eens een wereld zou kunnen zijn… 🙂

        “Wie struikelt, die duikelt”
        De meester en de juffrouw zeiden altijd: “Pas goed op jongen, dat je niet over je eigen voeten valt”. De meester was een burgemeester en de juffrouw was kokkin…

Uw commentaar

