14 reacties op “Twee kippen bij kunstlicht

    • De tweede zelfde reactie heb ik maar weggehaald Ingrid.

      In vroeger tijd heb ik me veel met dat soort dingen bezig gehouden. Ooit had ik een boek van Nicolaas Hartman, die in felle bewoordingen zijn visie gaf aan natuurlijk leven en aan goede natuurlijke eet- en drinkwaren. Ik nam alles ter harte tot ik er op een gegeven moment achter kwam dat het allemaal best wel meeviel wat de heer Hartman voorspiegelde.

      Toch probeer ik mij nog steeds aan enkele basis principes te houden, alhoewel het soms niet echt mee valt maar ook niet tegen valt. 🙂

      Vooral de cigaretten kwestie… 😦

  1. Heer Johan, ik houd niet van hondenvlees. Geef mijn portie maar aan Nelie, uh Fikkie.
    Trouwens, honden leggen geen eieren. Ook niet bij kunstlicht.

    • Ach, Heer Jaco, het is ook niet de bedoeling dat ge hondenvlees gaat nuttigen. Ik had meer gedacht aan verse daedels, die ge kunt verkrijgen bij de Daedelenhandelaar.
      Wellicht kunt ge daar eveneens bij kunstlicht een ei kweken… 😎

      • nou…normaal gesproken niet
        maar als ik sinds vandaag bij je langskom
        heeft je blog telkens een andere gedaante
        als dat niet griezelig mag heten!

        wel heel mooi, dat moet ik de spook nageven!

        • Ach, eigenlijk was de bedoeling dat iedere keer wanneer de bezoeker een bezoek brengt, dat het weblog een andere gedaante krijgt en dat er ook af en toe een klein spookje tevoorschijn komt.
          Maar dat gaat niet. Ik moet mij maar behelpen met een springende header… ❗

    • Alleen het schrijven gebeurde bij kunstlicht. Omdat het donker was, waarschijnlijk. Ik was er niet bij maar ontving de boodschap per brief.
      De boodschappenlijst zag ik pas zo een dertig jaar later…

    • Ja, ik mis de eieren ook. Misschien wilden de kippen niet leggen.
      Of de prijzen hetzelfde zijn als nu, daar weet ik niets van. Ik heb me nooit zo bemoeid met prijzen. Wanneer ik iets wilde hebben dan kocht ik het. Wanneer het te duur was, dan ging dat niet, omdat ik geld te weinig had en dan moest ik moeder vragen voor meer geld. Dat kreeg ik dan pas weken later en was mijn begeerde artikel weg.

Uw commentaar

