11 reacties op “Bepalingen

  1. Heer Johan, om te voorkomen dat ik voor paal sta en met een heiblok de grond wordt ingedreven, het volgende. Allereerst mijn complimenten voor uw essay dat een in wezen toch zeer moeilijke materie zo intrinsiek afpaalt. Ik heb begrepen dat het over palen gaat die, zoals wij allen uiteindelijk, palingenese, de grond in moeten, en dat nog niet vaststaat waar ze moeten staan. Dat klopt toch nog, Heer Johan? Verder wordt er schol gezwommen met paling van de vischhandelaar, maar zonder b-buurlui.
    Heer Johan, kunt u het nog een keertje uitleggen, ik begrijp het niet helemaal. 😆

    • Welaan, Heer Jaco, ge hebt helemaal gelijk. U hoeft het ook niet te begrijpen, wanneer ge maar niet langs de paal slaat en wanneer ge keurig mee schol zwemt, dan komt ge vanzelf uit bij den vischhandelaar en kunt ge genieten van het weidse uitzicht… 😯

  2. Heer Beukmans, wanneer ge uw pc laadt, duwt u er dan eerst palen in?
    Maar wellicht kan dat en is het nodig, omdat er palen zijn die electriciteit bevatten en daardoor krachtstroom geven aan uw pc… 😎

    De piket paaltjes doen mij sterk denken aan The Flying Pickets, waar ge mee kunt vliegen naar alle kanten die ge maar wilt. Ook wanneer er meer of minder paaltjes zijn… 🙂

    • De tweede identieke reactie heb ik maar weggehaald, kReintje. Waarschijnlijk was ge te snel met op de knoppen te drukken. ❓

      Hebt ge voldoende palen in huis of dient ge het huis eerst af te breken?

      • Heer Johan,
        Vandaag waan ik mijn behuizing in de hangende tuinen van Babylon.
        Ik moet nog wel gaan bedenken hoe een en ander is bevestigd.
        Ik kom daar op terug.
        Dat staat als een paal boven water.

        • Om uw hangende tuinen gestalte te geven, kReintje, dient ge veel palen te bezitten. Eveneens dienen de palen boven water te staan vanwege het gevaar dat ge met uw hangende tuinen weleens op laag water terecht kunt komen.

  3. Bepaald geen makelijke voorbepaling. Maar als van het resthout maar een vuur gestookt kan worden, voor de overbodige bepalingen…. en een buurt-BBQ…. of zo…

    Vuurpalen geven meer een bepaald vuur….

    • Vuren stoken, heer GP, gebeurt alleen maar tijdens Luilak en Sint Maarten en waarschijnlijk ook nog op Hartjesdag. Daar wordt bepaald dat er slechts bepalingen zijn voor de vuurgrenzen en dat het resthout uit louter palen mag bestaan die dan in houtplakken worden gezaagd…

      U ziet, er is nog wel wat werk aan de winkel, maar wanneer ge de winkel vrij wilt houten van rook, dan dient ge er geen BBQ te stoken… 😎

      Vuurpalen geven meer een bepaald vuur….
      Vreugdevuur, wellicht ❓

Uw commentaar

