16 reacties op “Verrassende ontdekkingen…

  1. wel wat vroeg op de ochtend
    de toiletgewoontes van medebloggers onder de neus gewreven te krijgen
    maar toch een kleine waardering voor de uitputtende wandelingen langs de wateren

    • Nu is het iets later in de ochtend en bijna met de neus omhoog… 😦
      Dank voor de waardering langs de wateren. Een roeiboot was een uitkomst!
      😎

    • Tja, Ina, tijdens ontdekkingsreizen komt een mens van alles tegen. 😎
      Overigens las ik ergens dat Heer Glaswerk gaarne pittige Franse mosterd wilde hebben bij zijn hapjes…

  2. Heer Johan, als ik het een en ander goed begrijp hebt u bij Ina een paar bittergarnituurtjes naar binnen gewerkt en hebt daarna enkele ansichtkaarten gekocht.

    • Neen, Heer Glaswerk, ik heb niets naar binnen gewerkt en ook niets aan de buitenkant gedaan, aangezien ik alreeds gestopt ben met enig werk te verrichten gaat de vogel niet op. Overigens vlogen er wel vele vogels rond het water en zij zaten op het dak te genieten van zon en wind.

      Aanzichtkaarten had Ina niet. Zij verwees mij naar Hotel Hoek, alwaar ik een stapel servetten kon bemachtigen, mits ik eerst langs de Nieuwe Waterweg met een schepnet enige schelvissen zou gaan vangen.
      Daarmee zou de kelner van het pension de schel luiden, voor de lunch.
      😎

    • Dankuwel, Stripman. En ja en nee, dat wist ik niet. Ja, hij stond inderdaad op de trap van dat museum. =:-|

      Maar aangezien ik alweer een stuk verder was, had ik geen zin om terug te lopen. En daarbij, ik ben niet echt een grote fan van de oorringen… 😦

      En aangezien ik ook nog naar het kabinet van de keunegin moest, had ik weinig tijd. 😎

        • Wel, ik heb vandaag gezocht naar kranten maar vond ze nergens. Uiteindelijk ben ik maar naar de krantenhandelaar gestapt om aldaar een doos vol kranten en andere krantenartikelen te vergaren.
          Ik heb de zaak en de handel thuis in de huiskamer gezet, met het oog op de komende koude… 😮

          De keunegin was heel aardig, zij vroeg mij naar het optreden van de Golden Earring. Het was spannend, liet ik haar weten. Daarna dronken wij gezamenlijk een kopje Ceylon thee met een Haags kaakje terwijl de rest van de familie achteraf een sorbet naar binnen liet glijden. =<:)
          Volgende week is de volgende afspraak met de onder of boven directeur.

          • Het is mooi om kennis te hebben met lieden op hoge posities. Maar invloed op het regeringsbeleid zal er wel niet in zitten, vrees ik… Dan zou het ook al snel vriendjespolitiek worden…;o)

            • Zeker wel is het mooi kennissen te hebben in en nabij de regering, maar meeregeren, neen, ik ben al heel blij wanneer ik mijn eigen zaken kan redigeren, dan kan ik gelijktijdig van alle vriendjes uit de politiek de vrees wegnemen en snel naar de kegelbaan gaan of naar de snackbar… 😯

    • Hebt ge last van onrustige darmen, kReintje? Dan is het aan te raden maar beter naar Katwijk te gaan. Een gebed en een bosje paling kan geen kwaad. 😎

      • De maaltijden van thuis houden mijn darmen zeer gelijkmatig.
        Helaas dat het buiten de deur eten een grote versnelling kan aanbrengen
        waarbij ik, al met het hoofd hangend boven de pot, de kleur van mijn gal kan aanschouwen.
        Paling hebben we hier zelf genoeg in de kromme Rijn. Dat moet ook wel want de oorspronkelijke loop van de Rijn liep via de Kromme en de Oude Rijn naar…..
        ….jawel,,,,,,naar Katwijk natuurlijk.

        • Oh, tja, ik weet wel dat het één groot watergebied is in de zuidelijke hollanden en ook dat in Katwijk de ‘originele’ Oude Rijn eindigt, maar ik wist niet dat men aldaar hangend boven een pot zijn eigen gal kan zien… 🙄

          Misschien kunt ge, bij reizen, uw eigen maaltijd meenemen in een ijzeren bak, zoals men dat vroeger deed. De naam van zo een bak ben ik nu even kwijt.

Uw commentaar

