10 reacties op “Troonrede

  1. Welaan, heer Johan, ik neem aan dat u als eenzaam strijdend heer de linker noch rechter afslag hebt genomen, maar fier en koen rechtdoor over het grasveld de bossages in bent gewandeld.

    Daarbij de eend aan de onderkant van de samenleving zorgvuldig ontziend uiteraard.

    • Ach, jonge Vriend, als strijdend heer strijd ik soms tegenstrijdigheden. Afgeslagen paden betreden betekent meer geruis in het warrige hoofd en zoals ge weet is een teer gestel als het mijne daar weinig bestand tegen.

      Op het pad des levens zijn dwalerijen een vergooide bezigheid. Kom, laat de eend de bossages verkennen opdat een frisse wandeling de geest opklaart.
      Zoals ge wellicht weet kan gras soms aan de vallende kant zijn en eer men het weet beziet men de onderkant van het algeheel, als u begrijpt wat ik bedoel…

  2. Wat mij erg bevalt…
    tjee, nu sta ik even met mijn bekken vol tanden…eh

    Wat ik leuk vind zijn de verschillende tijdsaanduidingen overal.

    Het werd ook wel tijd.

    • Wanneer u mocht bevallen, Mark Timmerark, dan dient u voorzichtig te zijn, zeker met uw tanden…

      En, tijdsaanduidingen duiden een tijd aan die voor of na een bepaalde tijd was. Dat is altijd handig bij het berekenen van tijd…

      Maar, weest u gerust, tijd is soms tijdloos. Of loos in de tijd, kan ook.

  3. De eend is alles wat mis gaat…
    Het verkeersbord doe mij tranen van het lachen om Rita Verdonk.
    De kroon is Jack de Vries ‘Gillen tussen de Billen’?

    Is die mens op het pad de sterk, hard werkende, zweet stinkende Nederlander?
    Of is het een kennis emigrant?
    Of…een vrouw?

    • Eigenlijk is het zo:

      de eend is oom Dagobert
      het verkeersbord is een richtingaanwijzer
      het is de kroon op het werk.zogezegd

      De mens op het pad is een dame die haar boodschappen heeft gehaald bij de supermarkt en nu naar het strand loopt om van de zon te genieten.

      In de verre verte, aan de rechterkant, loopt een ander persoon, die zojuist van het strand af is komen lopen en naar een andere horizon loopt.

Uw commentaar

