19 reacties op “R.I.P. Hella Haasse

  1. Hella Haasse heeft al haar privé-informatie door de sheredder gedaan. Daar heeft volgens haar niemand iets mee te maken.
    Wie en wat ze was moesten mensen leren uit haar boeken. en zo is dat.

    Zo kan ze rusten in vrede.

    • Oh, dat wist ik niet. Maar het is wel een goed idee. Niet iedereen hoeft alles over een bepaald persoon te weten. Zo heb ik al heel veel privé-informatie over mijzelf opgeruimd. Wie graag iets wil weten over mijn levenswandel, die zoekt het zich maar uit…

      Heb je haar virtueel museum al bekeken?

  2. Zij vergeleek haar nieuwe coupe met die van Hella,model page.
    Ze vond het blijkbaar niet fijn,want riep terwijl ze wegbeende,
    dat Hella 98 was!!!

  3. ff een Hella zin
    uit de Vk aujourd`hui:

    `Ik huilde niet,
    omdat ik mijn ouders en het land van mijn jeugd moest achterlaten,
    maar om de overrompelende zekerheid,
    waar ik niet over spreken kon,
    dat dit alles voorbij was,voorgoed.`(1954 uit Zelfportret als legkaart)

    • Mevrouw Hella was een zeer bijzondere vrouw, die haar eigen gang ging. Dat was haar kracht. Zoals zij zelf verwoordde: “het schrijven is blijkbaar het/mijn bestaan” of woorden van dergelijke strekking.
      Zij was onopvallend sterk aanwezig en dat maakt haar tot een genereuze dame wier werk blijvend is.

  4. Wat jammer,dat haar dochters niet ff haar gezichtshaar fatsoeneerden voor die werkelijk schitterende gala foto.http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3352/boeken/article/detail/2938122/2011/09/30/Schrijfster-Hella-Haasse-overleden.dhtml

    Of is de realiteit juist puur en oprecht in deze?
    Een van haar kenmerken is toch wel de page coupe.

    Fotograferen is net als schrijven een kwestie van vakmanschap.

    Btw ik wil een ander avatar,de kleur is ok,maar de uitdrukking
    doet geen recht aan de aard van mijn persoonlijkheid.

  5. Ja,een waarlijk groot schrijver is niet meer.
    Hetzelfde bouwjaar als mijn moeder.
    Aquarius.
    Drie dochters.
    Ze zag internet niet als een bedreiging voor schrijvers.
    Tot het eind kon ze blijven schrijven,is dat niet heerlijk.
    Een waardig en voltooid leven.

    Oeroeg,en haar vriendschap met Willem Nijholt,
    zijn mijn eerste associaties..

Uw commentaar

