10 reacties op “Zonder internet

  1. Jeetje dat waren andere tijden, maar eh zonder internet, hoeft ik niet zolang voor terug… pas in 2002 online gegaan het internet gaan verkennen, en gelijk een jaar later al mijn blog gestart…

    • Tja, het waren zeer zeker andere tijden. De Volkstelling kwam er aan en ik hield mij verborgen om veel bandjes op te kunnen nemen van de calamiteiten rond de lancering van de Telstar.
      De radio was toen het zogenaamde internet, maar ook de banden van de bandrecorder speelde een belangrijke rol.
      De computer heb ik later aan alle kanten tegen gehouden. Ik wilde zo een ding niet in huis hebben en er al helemaal niet mee aan de slag gaan (er waren al slagen genoeg geleverd)… 😦

    • Hoorspelen, Appelvrouw, heb ik nooit opgenomen. Ik luisterde wel en sloeg op de tafel van inspanning, waarbij het tafelblad dan uit elkaar viel.
      En, 40 jaar later ben ik nog steeds aan het luisteren naar bandjes van destijds. Onderwijl banden plakkend.

      • Ik heb bakkenvol hoorspelen, van Paulus = is dat een hoorspel?= tot de triffids, en nou ja… bakkenvol dus, want nu zijn ze overal op internet te krijgen.
        En wat een geluk: nu ik niet zo makkelijk meer een boek vast kan houden kan ik zelfs tijdens de afwas een hoorspel beluisteren, en een tekst inspreken met een microfoontje en apparaatje om mijn nek,
        in plaats van achter een tafel intikken!

        • Misschien kunt ge van alle hoorspelen een spellentaart bakken, omdat ge toch volle bakken bezit.
          Is u vertaalster van de hoorspelen? Vanwege de microfoon en het inspreken. Of voert ge gesprekken met de hoorspelacteurs?

          Paulus was geen echt hoorspel maar een jeugdserie. Alle delen bij elkaar vormen dan één spel. Paul Vlaanderen bijvoorbeeld, was meestal een compleet verhaal en soms ook een verhaal in afleveringen, wanneer ik mij niet vergis.

            • Dat is heel verstandig, Appelvrouw. Wellicht vrijwaart het van boze geesten

              Van Paulus heb ik niets meer. Wel nog een boekje van Flipje uit Tiel. Maar daar kan ik alleen in kijken. Er tegen praten gaat moeilijk omdat het fruit dan smelt.

    • Er waren nog zoveel andere zaken die om aandacht vroegen. Bijvoorbeeld: op de brommert sjesen, films bekijken in de bioscoop, naar (pop)concerten gaan, muzikale contacten uitwisselen, met een zelfgemaakte hengel vissen, met de bus en met de trein reizen nar allerlei oorden… 🙂

      En ja, wanneer weer thuis, luisteren naar de radio: de familie Doorsnee, Paulus de boskabouter, Barend Bluf, Dorus en Tijd voor teenagers of Veronica’s Jukebox…

Uw commentaar

