8 reacties op “Onderweg

  1. In de winter van 1977/1978 heb ik nog geschaatst op het brede pad des Heeren. Nu ik wat ouder ben probeer ik op het smalle pad te blijven.

    • Gôh. k.Reintje, op de brede Noren ijs en weder dienende. Daarna op de smallere paden warme chocolademelk + gevulde koeken en de brede Noren buiten beschouwing…

    • Mijnheer Aad, de echte winters waren lange tijd terug. Toen vroor er nog een groot zeeschip vast in het Noord-Hollandsch kanaal…

      Ach, in beginsel stond de deur open om iemand uit en in te laten, naderhand in der daad voor frisse air. En zeker, alles nog hand bediend, de gewoonste zaak van de waerelt. 🙂

  2. Mijn eerste gedachte was dat de winter al begonnen was in Nederland, maar toen zag ik het jaartal van 1978 😉 In dat jaar maakte ik een deel van de winter mee in Ierland, waar de groene heuvels werden bedekt door een enorme witte winterdeken…

    • Nu moest ik even opzoeken wie nu wel EyeBrazil was… 😦
      A.A. Robbesom… 🙂
      Welokom, Adriano!
      Ach, tegenwooridg zijn de winters in het Hollandse wederom sneeuwvol en soms hevig. Ook komende winter staat ons weer één en ander te wachten.
      Maar ja, achter de Hollandse groene velden vallen geen heuvels te bekennen, tenzij je een heuvelschilderij hier of daar neer hangt…

      Jawel, bovenstaande sneeuwresten stammen uit 1978 of daaromtrent, het kan ook begin 1979 zijn geweest. Ach, een cijfertje meer of minder maakt niet meer zo uit. 😎

Uw commentaar

