8 reacties op “Of ge worst lust…?

  1. Doet me toch wel denken aan die anekdote waarbij de Clarissen 99 worsten bestelden. “ik kan ze enkel leveren in een verpakking van 100” was de reactie. “nou, dan eten we die ene wel op” was het antwoord. Is het al laat genoeg voor deze anekdote?

    • Eerlijk gezegd, mijnheer Aad, ken ik geen enkele anekdote over welke nonnen dan ook. Ik ben er niets verzot op alhoewel ik er geen enkele ervaring mee heb. Net zo min met de mannelijke varianten. Alhoewel, met enkele, die destijds wel aardig waren maar nooit iets vertelden over de anekdotes… 😦

  2. U schetst nu wel een ‘worst case scenario’, heer Johan!
    Het zal ze worst wezen, heb ik begrepen.
    Aan mij is het nog altijd zeker wel besteed, zo’n sappige rookworst, bij de boerenkool, hutspot of zuurkool.
    Ik lust er wel pap van! 😉

    • Ja, heer Bartolomeus, het ìs een worst case, alhoewel ik niet denk dat de eerwaarde zusters de overgebleven worsten zullen opbergen in een zaak die er niet toe doet.
      Wellicht gebruiken ze de sappige voorwerpen alsnog in de hutspot of iets dergelijks, net zoals gij het uzelve doet… 😉

      Ge hebt toch geen pannen vol worstenpap staan voor de komende winter? 😎

    • Heer Glaswerk, met vegetarische hoofdzuster noch met omnivorische dan wel carnivorische hoofdzusters heb ik enige ervaring.
      Maar, ge zou immer eens kunnen turven aldaar hoe den vork in den steel zit…

    • Worst met been, heer K. Simon, ziet men ook niet, men eet het maar dan zonder been. Ge kunt uw ene been alsmede uw andere been beter gebruiken om te lopen. Naar het klooster, bijvoorbeeld.

Uw commentaar

