12 reacties op “Passanten, een hond & een horror herfstbeeld

  1. Je had in de aanhangkar kunnen plaatsnemen heer Johan. Een hond is minder snel moe dan een mens.
    Ik weet hoe groot een wereldreis van 2 km kan zijn. Zelf kan ik daar wel 2 uur over doen. Doodlopende weggetjes zijn dodelijk voor de geest tijdens zo’n wereldreis. En dat eenvoudige cameraatje laat de wereld in ieder geval niet mooier zien dan hij is.
    Op naar een volgende reis? Een rondje door de tuin of het balkon misschien?

    • Mevrouw Appelvrouw, wanneer ik plaats had genomen in de aanhangkar, waar had ik dan mijn fiets moeten laten? De dame en de heer hadden mij waarschijnlijk met enige zachte drang uit het karretje verwijderd terwijl de keeshond mijn beide benen had stuk gebeten.

      En, zodoende had ik dan voorlopig geen wereldreizen meer kunnen maken.

      Neen, een tuin heb ik niet maar wel een balkon. Daar loop ik dagelijkse tientallen rondjes ofwel vierkantjes, onderwijl wapperend met Neêrlands vlag…

      • LOL om het vierkantje met vlag.
        (sorry)

        De fiets had je niet meer nodig gehad, lekker laten fietsen.
        Eerder heb ik wel in een rolstoelfiets gezeten, de rol-stoel voor aan de fiets geklikt en lekker lui achterover liggend door het park de hoge Veluwe. Echt ideaal. Maar dan moet je wel een gewillige fietser hebben.

        • In eerste instantie dacht ik dat Appelvrouw een soort van magische rolstoelfiets zou bezitten. Dat ge rustig achterover liggend vanzelf door de onbemande, zeg maar automatische fiets werd voort gereden.
          Ge hebt echter toch wel een welwillend persoon voor nodig.
          In vroeger tijd heb ik wel eens iets dergelijks over de weg zien rijden, meer crossen eigenlijk. Maar de bestuurder en de (be)zitter zaten er wel comfortabel in & bij.

          En mijn eigenste fiets vanzelf laten voortfietsen? Geen denken aan.
          Ik heb de fiets een tijdje geleden aangeschaft met de bedoeling er eens op uit te kunnen, al valt dat soms wel wat tegen.

  2. Heer Johan, u weet toch dat slechts één stap van Neil Armstrong van ongeveer een meter de hele wereld in beroering en vervoering bracht?

    Welaan, u hebt het tweeduizendvoudige afgelegd.
    Voorwaar een knappe prestatie, het dient gezegd.

    • Wel, Heer Glaswerk, ziet u, de bijna-meter van Louis Armstrong kostte hem bijna de trompet. Aangezien ik geen trompet heb en ook geen ruimtevaartpak en zelfs nog nimmer op den Maan heb gestaan, kan ik slechts voort peddelen op mijn bicyclette zonder aanhanger maar wel met een fietsbel in enkelvoud.

      Tja, of het nu een knappe prestatie is hangt af van de prestatie zelf.
      Ikzelf vind van niet. Ongeveer twee jaren terug fietste ik zonder problemen tientallen kilometers en stopte af en toe om de omgeving te bekijken of een beeld vast te leggen… 😦

  3. Dit is een heftig, edoch smakelijk verslag, Heer Johan. Vanwaar echter den dwang om naar het bos te gaan? Denkend aan het liedeken; ‘Marietje was een keertje vroeg opgestaan etc. want zij wilde naar het bos waar jagers erop los jagen’, kwam u in mijn gedachten, maar ik neem aan dat dit toch niet de reden was voor uw bosdwang.
    De eerste foto straalt mij tegemoet, wijl de laatste mij deed terugdeinzen van het beeldscherm, gruwelijk. 😯

    • Tja, heer Jaco, in heftige tijden gebeuren soms heftige dingen. Maar troost u, ik heb het heft nog in handen al is het lemmet zoek. Over de kling, zogezegd.
      Wel, weet u, aangezien ik een pan nodig had, was ik op zoek naar Pan doch kon hem niet vinden aangezien de bospaden nogal aan de gladde kant waren terwijl het kant noch wal raakte. En ook Marietje was er niet. Het zal te laat zijn geweest om een wolf te zoeken.

      Daarnaast kan ik u mededelen dat de jagers druk doende waren gezien de laatste fotografie die ik schoot, getroffen ende geraakt werd door een schot hagel rechtstreeks komende uit een pak slag.
      Ik trilde, gilde en verwilderde, vandaar dat ik nu alreeds dagenlang rond loop in een cirkel, als ware het een heksenkring… 😯

Uw commentaar

