8 reacties op “De Goede Sint

    • René, de film heb ik niet gezien, ik weet wel dat hij ook een niet al te vriendelijke sint voorstelde.
      Maar zo ging dat ook in werkelijkheid een dikke honderd jaar terug. 😦

  1. Toen ik tig jaren terug aan mijn Klaascarriere begon, hebben ze bij alle tips die ik kreeg, vergeten me deze plaatjes te laten zien. Heb met al mijn ervaring altijd gedacht dat dit werk aan Pieten was voorbehouden en er me dus ook nooit mee bemoeid. Wat jammer nou!

    • joost tilbosch sr., de boze sint is eigenlijk pas een goede sint geworden zo rond de jaartelling van de vorige eeuw. U treft geen blaam en de klaas-organisatoren ook niet. Wij weten niet beter dan dat zwarte piet de boosdoener is.
      Maar ja, ge kunt altijd dit jaar bijvoorbeeld, met een aantal jute zakken op stap gaan. 🙂

  2. Toen het leven nog goed was.
    Een mooie zak heeft ie sint. Tegenwoordig heeft ie alleen een staf. De pietjes hebben zo’n klein zakje waar alleen pepernoten inpassen en geen kind!

    • Appelvrouw, toch zijn er nog steeds grote jute zakken verkrijgbaar. Ge zou een aantal van die zakken kunnen aanschaffen, langs de deuren gaan en er stoute kinderen in kunnen stoppen. Daarna gooit ge alle volle zakken op de stoomboot naar Spanje. Volgend jaar komen ze wel weer terug.

Uw commentaar

