10 reacties op “Misthaan

  1. Zie de haan luidt
    alle klokken
    tingel tangel tingel tang
    ’t is het haantje
    van de toren
    Hr Johan schoot hem van zijn pijl
    Spoedig is het witte kerst
    ‘en t haantje in Johans’ pan

    • Gebraden haan, Appelvrouw?

      Tja, wanneer de haan is uit getingeltangelt stapt hij zo van de toren met de klompen aan door de sneeuw de braadpan in…

  2. Heer Johan, hoe bewonderenswaard om in uw benevelde toestand de haan te betrappen tijdens diens ochtendgloren. O, hoe zielsverrukkend moet het zijn geweest te luisteren naar het luiden van dit fraaie gedierte, dat meestal alleen in toebereide toestand wordt genoten.

    Rest mij nog u te prijzen voor het daadkrachtig tellen van de straatstenen dat ge ongetwijfeld alleen hebt gedaan om niet voor Jan met de korte achternaam 😳 te staan bij de menigte die bij uw val toestroomde.

    • Tja, Heer Jaco, iets dergelijks zei Jan met de korte achternaam ook al. Jan is namelijk stratenmaker en hij vroeg mij terloops of ik enkele stenen wilde hebben, ter herinnering zogezegd. Die liggen nu op de schouw ten top van de gesloten haard. 😎

      Daarbij kan ik u zeggen dat ik zeker heb genoten van de kruidig bereidde haan, ook de haan zelf was er zeer blijde mee… 😆

    • Neen, mijnheer Aad, spitsroeden lopen is ten einde. Ik ben al heul blij wanneer zwarte piet zijn roede in de zak houdt. Maar, met een telekijker kan men vrijwel alle kanten uitkijken. 🙂

    • Wel, heer Pas, de straatstenen zijn inmiddels allen geteld. Het waren er 2.137 en een halve. Er is akte van getekend, dat wel. De koster, overigens, stuurde mij een brief waarin hij vroeg of ik ook de torenstenen wilde tellen. Daar heb ik van af gezien. Ik heb hem wel tussen neus en lippen door uw naam door gegeven. Via het doorgeefluik.

Uw commentaar

