14 reacties op “In en uit het Doelenhotel

    • Ach, heer Glaswerk, ge moest eens weten in welk een ambiance ik destijds heb vertoefd voor het afleggen van diverse andere testen & proeven.
      Edoch zal ik niet de enige zijn geweest.

    • Maar ja, ook bakkersknechten kunnen matrozen worden. Wanneer er geen wil is is de wil weg en Wil zei: dat willen we niet.
      Daarbij, een matrozenpakje had ik al. ❗

        • Jazeker. Naast het matrozenpakje wilde ik ook een cowboypak hebben. Die had ik allebei nodig om een mooie foto te laten maken bij de fotograaf. Daarna kon ik de twee foto’s dan op de schoorsteen zetten, zodat men kon zien dat ik beginnend zeevaarder was èn dat ik aspiraties had om naar het wilde westen te trekken. Om daar bijvoorbeeld, buffels te gaan opjagen.

          Maar troost u Appelvrouwe, eveneens tegen mijn wil in ben ik wees geworden èn weduwnaar. Maar aangezien het leven gewoon door gaat, kan ik er eigenlijk niet te lang bij stil blijven staan.

          • Beginnend dit… aspiraties dat…
            maar wat is nou ècht geworden?
            (Behalve wees, maar dat wordt iedereen die lang genoeg leeft,
            of weduwdinges, wat ongeveer de helft der mensheid wel es wordt.)

            • Tja, gezien ook ik tot de ene helft of wel tot de andere helft der mensheid behoor, heb ik maar gekozen voor het uitoefenen van het schrijversvak.
              Het is een mooie bezigheid zaken te beschrijven die beschreven dienen te worden.
              De rest is bijzaak. Alhoewel het grootste deel der mensheid daar anders over denkt.

Uw commentaar

