14 reacties op “Kerstverhaal in zes woorden

  1. Hoop dat de rollade ondertussen gesmaakt heeft, of is het wat anders geworden? Hoop dat er niet te veel waar uitgewerkt moet worden, want eten is lekker, maar te veel dus niet!!

    • Het waren opgerolde loempia’s, minoesjka2, met veel rollende lade’s er in. Daar gaat de eter eveneens van rollen. En neen, echt lekker was het niet. De haringsoep was wel lekker… 😆

  2. Nou moet ik eerlijk zeggen Johanneshvd, dat ik het verhaal achter deze zes woorden nie thelemaal kan plaatsen. Klopt het als ik denk dat het in dit geval gaat over de menselijke inname van kostelijke spijzen die er weer uitgewerkt worden als (veel) minder kostelijk afval? Of zeg ik nu iets heel ergs?

    • Tja, mijnheer Aad, soms is kortweg de kortste weg om een lang verhaal kort te maken. En, gemarineerd tussen de haring liggende hoop ik dat alle stoffigheden ontstoft zullen worden… 🙂

  3. Als gelovige zeg ik zonder blog maar in vijf woorden de oude kerstverhalen weergevend; Jezus, mens als geen ander! Met mijn beste kerstwensen, dat wij uit ons menszijn halen wat ons maar mogelijk is!

    • Wel, heer Joost Tibosch sr., met alle respect voor uw gelovigheden.Dank voor uw wens, alhoewel mijn gedachten daar anders over denken, wil ik u eveneens een goede en vreedzame kerst toe wensen!

    • Neen, Appelvrouwe, de rollendelade dient nog gekookt, gebakken, gebraden, geroosterd of anderszins bereid te worden. Maar indien ge het in rauwe staat wilt verorberen, dan kan dat ook. Of het smaakt weet ik niet. Ik heb nog nooit iets dergelijks geprobeerd en zal het ook nooit proberen…

  4. Nee, een kerstverhaal moet het juist hebben van de opbouw, de sfeer en dat gaat helaas niet in zes woorden. Het moet lijken alsof het niet slechter kan maar dan blinkt er opeens toch een stralende oplossing aan het einde van het verhaal. De ruwe bolster heeft toch een blanke pit.

    • Een kerstverhaal kan prima in zes woorden – kijk maar op mijn blog – daar staan al ettelijke zeswoordenkerstverhalen bij elkaar; de een nog mooier, leuker, interessanter dan de ander.

    • Wilm Kalb, eigenlijk ben ik het met Jokezelf wel eens. Kerstverhalen, en ook vele andere verhalen, kunnen op allerlei manieren geschreven worden. De “ware literator” dient (volgens mijn inzicht) meer noten op zijn zang te hebben dan enkel en alleen steeds op het eenzelfde notenbalk voort te te zingen en te schrijven.

Uw commentaar

