8 reacties op “Dikwerf genoodzaakt: beenderen en zachte deelen

  1. Dit is allemaal heel verrassend, Heer Johan. Het is een moeilijke materie, maar zoals Dr. P. Ebenhöch het uitlegt is het toch enigszins te volgen. Hoe komt ge aan een boek van dergelijk niveau? Ik noem mijzelf leergierig en zou een vervolg van zijn betoog verwelkomen, mitsgaders het niet moeilijker wordt.

    • Heer Jaco, aan het boek kom ik vanwege mijn voormalige opleiding tot verpleegkundige van formaat. Het formaat was dermate ingewikkeld dat ik slechts één leerzaam boek ter beschikking kreeg.
      Daarna ben ik mijzelve bezig gaan houden met onder andere het bakken van taartjes en het wieden van onkruid in den tuin van Paleis Soestdijk. Aldaar was ik bijna edelman geworden, zij het dat er een nieuwe edele tuinman werd aangesteld die mij richting IJmuiden stuurde… 😎

  2. Ik heb hem 2x gezien, de eerste keer vanuit de rolstoel, dat is niks, het was vreselijk druk. Je zit op achterwerkkijk hoogte, voor wie dat leuk vindt is dat natuurlijk een prachtig uitzicht maar dat kan ook op zaterdagmiddag in de winkelstraat. De tweede keer was ik met de loopfiets, een stuk praktischer!
    Spannend, maar voor mij was een boek, en de film ook genoeg geweest, rustig thuis bladeren.

    • Het leven in een rolstoel ken ik wel. Niet dat ik er zelf in heb gezeten, maar wel jarenlang, vierentwintig uren per dag en nacht, dubbel dus, de zorg gehad en daarna nog eens een aantal jaren voor een ander in een rolstoel en in bed.
      Tijdens wandelingen of dergelijke dingen, was vrijwel steeds het motto: ik zie alleen maar achterwerken…

    • Ach, het onderhuidse, Appelvrouwe, het zo mooi zijn wanneer men het vel des avonds kan afleggen.
      De tentoonstelling ken ik maar niet gezien. Ik ga er ook niet heen, omdat het mij niet lukt.

Uw commentaar

