14 reacties op “Publiek Figuur

  1. Heer Johan, opnieuw zijn wij blij verrast met uw konterfeitsels. Wat opvalt is dat weederom een visch onderwerp van uw blog is, den visch van Kroon teistert nog ons teer gestel, en dat Professor Sickbocks aendacht zich erop richt in plaats van op de lieflijke gestalten die op uw prent rondwaeren, en waar ik me slechts met den grootschten moeite aan kan ontrekken.
    Ook den kleinen Hihawatha treft mijn oog. Ach, waar een gevleugeld woord al niet toe kan leiden, Heer Johan.
    Ik wens u een uitermaete plezierig wiekend en groet u. 😆

    • Heer Jaco, mijn voorliefde voor den visch is voort gesproten door den kapitein. Zoals ge klaarblijkelijk zult weten was de kapitein niet enkel bestuurder van zijn varend onderkomen en enige andere capitalen, hij was ook een verwoed visscher. Vandaar zijn moeder’s meisjesnaam: Vrouwe Schipperin Kaat Visscher.

      Daarnaast heeft juffrouw Nelie Nr. 1 er voor gezorgd dat mijn tweede naliefde bestaat uit het bijeen rapen van allerlei voor- dan wel achterwerpen die eigenlijk nergens toe dienen als ware het gevleugelde kraanvogels, die slechts overvliegen.

      Desalniettemijn dank ik u voor uw leerzame weurden en uw wiekende groeten. Hebt ge niet toevallig een Windmolen in de nabijheid van uw woonstede staan? 😀

      • Ha ha Heer Johan, windmolens zijn hier niet meer sinds ik er tegen gevochten heb. Overigens, het toeval wil dat ik een brief bezit van de vader van kapitein Nauta aan de toekomstige Kaat Nauta-Visscher waarin hij haar deugden en ondeugden 😳 beschrijft in, ik mag wel zeggen bloemrijke taal. De schalk wil van haar ook haring of kuit, dus het zat al in de genen.

        • Welaan, Heer Jaco, dat ge de brief bezit van vader Flip Nauta, daar ben ik blijde verrast -en bijna verast- door. Ik kan u vol vreugde mededelen dat ik de urn bezit van de vader van vader Flip Nauta, alhoewel, de vrouw van vader zit er in. Haar laatste wens was dat vader een brief schreef naar de toekomstige Kaat Nauta-Visschers. Hebt ge de brief opgedoken tijdens uw Kiegotische vechterijen?
          Overigens was ook Don Camillo aan de zijkant van de gevechten te zien. Hij bad en baadde in zijn transcendenties tijdens bloemrijke plukkerijen… 😕

    • Het is het nieuwere “Je neemt er wat van mee”, Beus. Aangezien Theo Eerdmans uitgekwist is en Maud ergens in de Pyreneeën verblijft, werd het tijd om iets aan anderen te geven.
      Maar, wanneer je klaar bent met overleggen, dan hoop ik dat je het goede antwoord hebt. 😎

  2. als ik langs de visboer kom
    dan gooi ik mijn huishoudboekje in de gemeentelijke prullenbak
    zo hoort het ook, je leeft om te genieten en niet om rekensommen te maken
    relaties zijn in nederland ook al zo’n optelsom bij de notaris,
    die verschrikkelijke huwelijkse voorwaarden zijn de dood in de pot

    • Appelvrouwe, mevrouw Kraakhelder is een ver familielid van Vrouw Holle, die eigenlijk ongeveer hetzelfde stramien strekte: dagelijks kussens kloppen, des duuvels oor kussen, de ezel en de boer uit laten en het publiek van visch voorzien.
      Beiden zijn nog steeds druk bezig.

Uw commentaar

