10 reacties op “Vierrittenkaart

  1. Kijk, daar kan ik nu jaloers op zijn… zo’n klein hebbedingetje van vroeger. Even terug in de tijd. Wat een verschil met de hedendaagse OV-chipkaart…
    Ik gooi teveel weg… dat is een ding wat zeker is!

  2. Ik zou ze maar bewaren. Eind 20ste eeuw en begin 21ste eeuw zullen de geschiedenis ingaan als de ramp voor historici, met die wetten op privacy en papierversnippering.
    Wie weet kun je over tien jaar wel een paar maanden leven van de verkoop van zo’n zeldzaam kaartje…

    • Ach Selma, om nu al het papierwerk te bewaren, neen. Ik heb laatst nog een massa papierwerk weggedaan. Niet aan alle papierwerk hechten de historici waarde, althans, zij kunnen veel terug vinden in de archieven, die wel altijd zullen blijven bestaan.
      Maar, denk niet dat ik nu alles weggooi. Ik heb nog dozen, kisten en mappen vol met allerlei paperassen die ik al jarenlang meesleep. Maar van zo een kaartje als dit, denk ik niet dat ik daar van zou kunnen leven. Daarbij, voorlopig houd ik alles zelf. Misschien kan ik nog wel een historicus vinden die er enig belang voor heeft.
      Dan heb ik waarschijnlijk toch nog een aardig verder bestaan in het hier- of daarnamaals… 😉

      • Dank je voor je grappige en uitgebreide antwoord,
        Wat de werkelijkheid van mijn opmerking over de vernietiging helaas niet verandert 😦

  3. Je hebt mensen die de gekste dingen bewaren en dat kost Heer Johan in dit geval twee en zestig en een halve cent die hij beter had kunnen geven aan de lieve negertjes in Afrika. En dan heb ik het nog niet eens aan de rente over dit bedrag over een periode van minstens tien jaar. Zo’n verkwisting, zo jammer … 😦

    • Wel, ziet u Heer Jaco, ge ziet het verkeerd. Van die twee en zestig en een halve cent heb ik een room ijs met dikke slagroom gekocht en geheel naar binnen gewerkt en daarna de deur dicht gedaan. Het room ijs is met de dikke slagroom inmiddels verworden tot een schoone kunsthoop.
      Daarnaast dient ge te weten dat ik meer dan twee en zestig en een halve cent heb gedoneerd aan de arme lieve negertjes ende negerinnetjes in Afrika, alsmede een aantal rollen centen aan de Chinese Chineesjes en aan de Indianen in Indianenland en aan den Bloemen en andere Bijen al over den heule Waerelt.
      Het is allemaal inclusief rente over meer dan vijf en veertig lange jaren.
      De rente heb ik uiteraard besteed aan meer room ijzen.
      :mrgreen:

Uw commentaar

