10 reacties op “Leger is niet Voller

  1. O ja, u bent toch ook wel van de generatie die vol hoop scandeerde:
    “Maak het leger leger, maak het leger leger…”
    Of hebt u zich braaf op laten roepen?

    • Jazeker heb ik mij braaf laten oproepen. Eenmaal bij de sergeant, de kapitein en de generaal aan tafel hadden wij een olijk gesprek, totdat mijn oog viel op een aantal schilderijen waarop vechtende leeuwen te zien waren.
      Ik verontschuldigde mij, liep in nood door de nooduitgang naar buiten en heb mijzelve daar nooit meer laten zien.

      Wel kreeg ik nog een brief van de generaal, van de kapitein en van de sergeant.
      Zij misten mij, zo schreven zij… :mrgreen:

  2. Dat heette de schaamkap, maar de heren waren juist vrij schaamteloos, zie b.v.:

    Het zwaard in èn uit de schede is het penissymbool bij uitstek.
    Weet u wel iets van symbolen? Grijns.

    • Bosje gorilla’s? Hm, meestal is een bosje bij elkaar gebonden, dit zijn losse figuren…
      Overigens, Selma, weet ge wel iets van symbolen. In de kunst is het bekend dat vooral mannelijke figuren zich graag lieten uitbeelden waarbij het geslacht goed in beeld was. Verdekt, dat dan weer wel…

Uw commentaar

