8 reacties op “Goddelijk Mens

  1. Mensen dragen inderdaad die “roep” in zich, dat er iets van deze wereld te maken valt..en het nu, nieuwe generatie, ook gewoon maar eens gaan doen! Wij kunnen alleen maar zeggen op grond van onze ervaringen: dat het een hele klus is, waar je je handen aan vol hebt! Maar probeer het gewoon maar op jullie manier…Misschien dat het jullie -ik heb WOII, de bom en de koude oorlog nog meegemaakt- al weer makkelijker afgaat! Je In ieder geval geen angst laten aanpraten door een Wilders of zo!

    • Neen, door Wilders laat ik mij geen angst aanpraten maar er zijn zeker wel vele anderen die er anders over denken. Ik ben al heul blij wanneer men zich niet afgeeft aan geweld. Gewoon een klus doen, is beter, lijkt mij.

    • Het hoort bij de jeugd, dat is zeker. Maar toch, dergelijke overdenkingen zie ik niet zo veel en zeker niet in de vpro-gids. Misschien in de Visie-gids van de EO worden vele overwegingen gedaan. Maar aangezien ik dat blad niet ken, kan ik er iets over zeggen…

  2. En een mooi voorbeeld van positivisme, mij lukt dat niet meer. Zelf beschouw ik de mens toch als een definitief mislukt experiment – van Hem of van de evolutie. Zo vol tegenstrijdigheden en bouwfouten die ons het leven als mens erg lastig maken.
    Beste voorbeeld: twee neusgaten – één snotgootje !

    • De overdenking trof mij. Zeker wanneer je veel jeugd ziet schrijven over allerlei eigen kwesties.
      Ach, dat de mens een mislukt experiment is weet ik zo net nog niet. Vele duizenden jaren terug was het blij iets te kunnen doen, zoals vuur maken. De laatste twintig jaar veranderen situaties razendsnel. Zo snel dat ik niet eens meer weet of de mens nu één of meer snotgootjes heeft. Ik zou op onderzoek uit moeten gaan… 😎

Uw commentaar

